Kas čia? Šio puslapio pagalba gali išsaugoti įrašą tolimesniam naudojimui, arba parodyti savo draugams per socialinius tinklus. Pranešimą apie įrašą galima nusiųsti ir el. paštu.

Kur norite publikuoti?

Nusiųsk draugui el. paštu

E-mail It
2009-12-31

Lietuvos interneto prognozės 2010 metams

Publikuota: Kita

Pabūsiu blogerių-horoskoperių bandos dalimi ir pasidalinsiu kai kuriais spėliojimais, kas nutiks 2010 metais. 2011-siais bus tiesiog smagu pasijuokti, jei suklydau, arba pasidžiaugti, jei buvau visiškai ar iš dalies teisus. Man neįdomi politika ar verslas, daužys langus įpykusi visuomenė ar eilinį kartą viską tyliai prakentės. Nesvarbu, kokie nauji karai vyks pasaulyje ir kaip JAV ir Rusija viena kitai rodys savo pauodegį ir dantis. Man tik įdomu, kas darysis internete. Prisiskaičiau aš lietuvių pranašų, taip pat ir užsieniečių ir supratau, kad mes atsiliekam kažkur 1,5-2 metus. Kitais metais pasaulis pezės apie iPhone “killerius” Droidus, bet mes apie tai kalbėsim geriausiu atveju tik po metų, nes kitais metais mes atrasim iPhone, kuriuos dabar turi tik išrinktieji. Čia tik pavyzdys, iliustruojantis, kad esame prie eilės galo…

Lietuvos internete didelių pasikeitimų nenusimato. Šiukšlynas bus rausiamas ir toliau, nes jokių rimtų puslapių optimizavimo paieškos sistemoms ir padarymu lengvesniai naudoti paprastam lankytojui NENUSIMATO. Net mūsų avangardas - tinklaraštininkai - vis dar klausia “Kas tas yr?..”, o pasiūlius apsimainyti nuorodomis tarp dviejų ar daugiau “draugiškų” tinklaraščių, siūlo 125×125 px reklaminius skydelius (banerius). Gal per 2010 metus jie atsibus ir supras, kad nuorodą spausti žmonėms yra priimtiniau, nei išsirinkti vieną iš 16 banerių?.. Beje, banerinė reklama augs tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje, dėl savo kainos ir interaktyvumo galimybių, tačiau tai galės sau leisti tik rimtas reklamines kampanijas planuojančios bendrovės ir prekiniai ženklai, nes…

…2010 metai bus labai geri metai mano bičiuliui Žydrūnui Sadauskui ir jo propaguojamam Partizaninio marketingo Sąjūdžiui. Taip pat bus labai smagu stebėti partizaniniu marketingu užsiimančias kompanijas, kurios, taupydamos pinigus, bandys išsilaikyti sunkmečio metais naudodamos kuo pigesnius (arba iš viso nemokamus) reklamos būdus. Krizė tęsis ir gilės, tad reikės sugalvoti kaip į darbą pajungti ne vien tik Facebooką, bet ir One.lt bei Frype.lt - didžiausius lietuviškus socialinius tinklus. Baugu tik tiek, kad padaugės nemokšiško spamo arba tiesioginės reklamos šalininkų, kurie vaikysis greito rezultato ir taip dar labiau sunervins paprastus “užsigrūzinusius” lietuvius.

2010-ji taip pat bus labai geri metai socialinei reklamai. Jau 2009-siais prasidėjo grandininė reakcija su gudriai sukurtais kalėdų stebuklo akcijos įskiepiais (widgetais). Už paspaudimą 5 centai? Puiku, negaila! Tokių paspaudimų dabar prašys įvairiausi fondai. Jei bus gudrūs ir savo “ženklelio” kodą padarys paprastu HTMLu, o ne JAVAscriptu ir įdės tiesioginę nuorodą į savo puslapį, tokiu būdu taps greitai randami paieškos sistemose, nes nėra geresnio būdo gauti nemokamų nuorodų į savo puslapį. Bet čia juk SEO - nedoras reikalas ;) . Naujai susikūręs Labdaros projektas Aukok.lt taip pat neleis apie save pamiršti ne vien tik TV labdaros projektuose, bet ir internete. Taip pamažu Lietuvos interneto vartotojai bus pratinami prie labdarystės ir savanorystės (populiarus 2009-jų projektas Darom įgavo nacionalinį mastą, nes reikia varžytis su estais ir latviais). Tai labai gerai, nes kai nėra pinigų besaikėms pramogos, atsiranda laiko pažvelgti į natūralius dalykus ir bent šiek tiek susitelkti savo bendruomenėse.

2010 metais tietuvos tinklaraščiai išsisems. Tiek rašytojai, tiek konferencijos, nes viskas buvo aptarta 2009 metų Login konferencijoje. Kai žmogus išsisemia, jis daugiau to nebedaro, arba imasi kitos veiklos. Tokiu būdu mažėja tinklaraščių skaičius, bet tie rašytojai, kurie sugebės atrasti naujų kampų ir požiūrių taps kultiniais ir labai lankomais (atsiveria papildomos uždarbio galimybės, o tai ir papildoma motyvacija rašyti geriau, taikliau, profesionaliau). Dabar lankytojų srauto dalis pasiklysta bereikšmiuose tinklaraščiuose (beje, šis tinklaraštis toks pats, bet ačiū dievui atnaujinamas retai), užuot susikoncentravę į tikrai kokybiškus ir sau naudingus. Prie išsisėmimo ribos atsidūrę tinklaraščiai bandys gelbėtis kviesdami kitus rašytojus. kai kuriems tai bus kelias į kažką didesnio, kitiems tai nepadės ir tinklaraštis galutinai išsisems per 2010-sius metus.

Tobulės tinklaraščių agregacijos įrankiai (dabar tai padrikai daro Blogeriai.net), atsiras naujų. Plis tinklaraščių turinio vagystės, nes patys rašytojai dar nesuvokia savo teisių ir pareigų, tad vagys liks nebaudžiami, o tai tik skatins lengvą pasipelnymą. Tai darys pigiais SEO triukais užsiiminėjantys asmenys ir bendrovės (atminkite, kad ir SEO sritis Lietuvoje atsilieka tiek patirtimi, tiek žiniomis, o tokie veiksmai būdingi pradedantiesiems).

Daugės nišinių tinklaraščių, kurie turės slaptų tikslų uždirbti šiek tiek pinigų, arba populiarinti tam tikrus prekės ženklus. Rašytojai pamažu pradės suprasti, kad rašo ne vien tik sau, o nekomercinis tinklaraštis yra tik jų vaikiško idealizmo apraiška. Tinklaraštininkai skinsis kelią į pagrindines Lietuvos interneto žiniasklaidos priemones - Delfi.lt, Alfa.lt, Balsas.lt, 15min.lt ir t.t. neblogus pinigėlius generuojančius portalus, kurie plėsis dar labiau. Juk talentingi rašytojai nesimėto, o Lietuvos žurnalistikos kalvės VU ir VDU ne visada pakankamai atranda naujų talentų.

Firmos tinklaraštis ir toliau bus rašomas daugiau RsV specialistų, o ne pačių darbuotojų, tad 2010 marketingine jėga pasižymintis bendrovės blogas nebus labai stiprus. Jei kam ir pasiseks, tai bus daugiau išimtis, nei taisyklė, nes firmų vadovų požiūris į interneto puslapius nepasikeitė, o tuo labiau į didesnes pastangas juos administruoti. Lietuvos interneto sprendimų bendrovės taip pat turės perorientuoti savo paslaugas, nes sunkmečiu labai retas kuris mokės po 10-20 tūkstančių litų už gražių paveiksliukų sukūrimą. Bus reikalaujama konkretesnių rezultatų, bandoma skaičiuoti ROI, o tai automatiškai atvers kelią tinklapio optimizavimo, interneto marketingo, turinio kūrimo ir palaikymo paslaugoms. Gal pagaliau išnyks tas lietuviškas požiūris “Sukūriau/iškepiau svetainę! Kitas!..”, kuris ir iškreipė visą lietuviško interneto rinką?

2010-ji - socialinių tinklų metai (pasaulis tai išgyveno 2009-siais). Lietuviai dar aktyviai iš One kraustysis į Facebooką, žais socialinius žaidimus (MafiaWars, Farmiville, ZyngaPoker ir t.t.), riesis tarpusavyje komentaruose, kraus savo nuotraukas ir naudosis visais Facebooko malonumais. O kodėl gi ne? Juk Facebookas - lietuviškas! I pavadinimą lietuvišką jau turi - Veidaknygė… Kai kurios gudrios bendrovės socialinius tinklus pabandys pasidaryti pagrindiniu komunikacijos kanalu (dabar tai kontaktinė forma firmos puslapyje, ar nurodyti telefonai ir el. pašto adresas). Jie išloš. Tačiau socialinių tinklų atskirtis gilės - “jei tavęs nėra Feisbuke - tavęs iš vis nėra!”. Tai bus aktualu socialiniame gyvenime. Užuot ant lapelio užrašę telefono numerį, dabar nueidami tik šūktelėsime - “susirask mane Facebooke!”.

2010 metai bus labai geri mobiliajam internetui. Atėjo nauja mobiliųjų įrenginių karta - lietimu valdomi su iš karto įdiegtomis socialinių tinklų programomis Facebook ir Twitter žinutėms skaityti ir rašyti, su Gmailu, su mini-tinklaraščiais, kurie labai paprastai leidžia įkelti nuotraukas į internetą ir rašyti tekstus normalia QWERTY klaviatūra. Nufilmuoti vaizdai iš karto bus keliami į YouTube, nors abejoju, ar lietuviai atras 2009-siais išpopuliarėjusią tiesioginės transliacijos iš telefono paslaugą Qik. Ashtonas Kutcheris pas mus tikrai mažiau populiarus nei Vitalijus Cololo, taigi šioje srityje dar teks palaukti ;) Mobiliojo ryšio operatoriai 2009 metų pabaigoje pasiūlė pre-paid mobiliojo interneto paslaugą, kuri labai išpopuliarės šiais, 2010 metais. Akivaizdu, kad šiais metais bendrovės pradės kurti naujo tipo puslapius su dideliais mygtukais, tampomais lay-outais, kad tik kuo geriau atrodytų iPhone ir visuose kituose jo konkurentų ekranuose. Interneto sprendimų bendrovės ir pavieniai asmenys pradės kurti mokamas ar nemokamas telefonams skirtas programas su lietuviškomis sąsajomis. internetas pamažu kelsis į mobiliuosius įrenginius.

2010-sius galima laikyti Atvirojo Kodo (Open Source) metais, nes būtent atvirojo kodo turinio valdymo sistemos pakeis nelanksčias lietuviškas TVS, kur norint kažką pakeisti, reikia pirkti papildomus modulius. Programuotojai ir tinklalapių administratoriai išmoks diegti ir dirbti su Drupal, Joomla, Wordpress ir kitomis nemokamis turinio valdymo sistemomis, kurios, beje, jau turi ir lietuviškas sąsajas. Užuot kūrę savas sistemas, tinklapių programuotojai stengsis išnaudoti visokius įskiepius. Pavyzdžiui, kam daryti savo komentarų formą, jei gali tiesiog per kelias minutes įdiegti IntenseDebate ar Disqus įskiepius. Kam reikalinga registracijos forma, jei pagrindinius duomenis galima gauti per FacebookConnect, OpenID, Twitter Oath ar panašias API? Kam kurti savą naujienlaiškių siuntimo variklį, jei galima pasinaudoti Google, MailChimp ir kitomis sistemomis? Taip pat atviras kodas pamažu pereis ir į valstybines institucijas, nes viešuosiuose pirkimuose svarbi kaina, o galingos programos kainuoja…

2010-ji bus labai svarbūs Lietuvos piliečiams, nes jie pradės galų gale reikalauti kokybiškų viešųjų paslaugų internetu. Valdžia jau deklaravo norus mažinti biurokratiją per viešąsias paslaugas 2008 metais, 2009 metais vyko intensyvūs kūrimo ir testavimo darbai (didžiausias pasiekimas - lustinė asmens kortelė, kurią įdėjus į skaitytuvą, autorizuojamas asmuo), tad akivaizdu, kad 2010 metai bus sukurtų arba baigiamų kurti viešųjų paslaugų išbandymo su visuomene metai.

2010 metais aš ir toliau rašysiu iš idėjos, nes man labai svarbu, kad žmonės, perskaitę mano raštliavas, pradėtų kažkuo domėtis, o ne tik verkti, kad viskas blogai, sunku ir Lietuvai be šansų… Atlyginimą už kelių teminių blogų rašymą aš gausiu kitomis formomis, taigi nereikės man priminti patarlės apie arkliukų pasturgalių kasymą ;) Pabandysiu dalintis konkrečia patirtimi (know-how), nes tik taip galima padidinti konkurenciją tam tikrose srityse. Dabar visi aiškina, KĄ reikia daryti, bet niekas nenori nemokamai papasakoti KAIP tai reikia įgyvendinti… Pabandysiu koncentruotis daugiau į “KAIP” faktorių. Iš kolegų to nesitikiu, nes lietuviškas pavydas ir godumas sunkmečiu yra ne atslūgęs, o dar labiau sustiprėjęs.

2010 bus geri metai!

Patiko (0)


Atgal į: Lietuvos interneto prognozės 2010 metams