Kas čia? Šio puslapio pagalba gali išsaugoti įrašą tolimesniam naudojimui, arba parodyti savo draugams per socialinius tinklus. Pranešimą apie įrašą galima nusiųsti ir el. paštu.

Kur norite publikuoti?

Nusiųsk draugui el. paštu

E-mail It
2015-12-29

Testosteronas – vyriškumo garantas

Publikuota: laisvalaikis

Kas yra testosteronas?

Testosteronas – hormonas, dar kitaip vadinamas vyriškuoju hormonu, kuris skatina lytinį vystymąsi, raumenų masės prieaugį, žemą balsto tembrą bei atlieka daugybę kitų svarbių funkcijų. Sporte testosteronas naudojamas nes padeda riebalus paversti raumeniniu audiniu, skatina energijos gamybą, palaiko kaulų tankį, kitų hormonų pusiausvyrą bei žinoma užtikrina raumeninės masės augimą, ko ir siekia kiekvienas sportuojantis vyras.

Testosterono mažėjimas ir įtaka organizmui

Natūraliai testosterono koncentracija kraujyje pasiekia aukščiausią tašką apie 25-uosius metus, todėl iki tokio amžiaus, sportuojant, papildomai testosterono skatintojų vartoti nėra būtinybės, nes organizmas iš savęs gali pasigaminti didelius kiekius šio hormono, kuris sukelia anabolinį augimo efektą organizme. Kaip bebūtų gaila po 25-tojo vyro gimtadienio palaipsniui testosterono kiekis organizme pradeda mažėti. Vidutiniškai, per metus, vyras netenka apie 2 procentus testosterono, kas lemia greitesnį senėjimo procesą ir netgi depresijos atsiradimą. Galite paskaičiuoti patys – 35 metų vyras natūraliai jau būna praradęs 20 proc. testosterono, 45 metų – 40 proc., o tai yra beveik pusė viso testosterono kiekio. Čia paminėta procentinė išraiška atitinka tik natūralų testosterono mažėjimą, o kur dar stresas, rūkymas, besaikis alkoholio vartojimas, nesveikas maistas ir panašūs dalykai, kurie šio hormono sumažėjimą įtakoja ne tik nuo 25 metų, bet ir anksčiau… Toks drastiškas testosterono kritimas yra lygus vidurio amžiaus krizei. Sumažėjęs lytinės energijos kiekis, silpnėjantis organizmas, raumenų masės mažėjimas, riebalinio sluoksnio aplink pilvo sritį didėjimas, plikimas, kaulų tankio mažėjimas – procesai susiję būtent su testosterono sumažėjimu organizme.

Būdai pristabdyti nepageidaujamą testosterono mažėjimą

Didelio intensyvumo fizinės treniruotės. Reguliarios treniruotės gerina metabolizmą bei didina testosterono koncentraciją kraujyje. Intensyvios treniruotės su svoriais yra žymiai efektyviau nei kardio ar vidutinio intensyvumo treniruotės. Produktyviausia yra 15-20 min. itin efektyvi ir didelio intensyvumo treniruotė. Šioje srityje jums gali patalkinti Crossfit sporto stilius, kadangi jis būtent ir susideda iš tokio tipo treniruočių.

Atsikratykite antsvorio. Papildomi kilogramai, papildomai mažina ir testosterono gamybą. Išvada: kuo daugiau antsvorio – tuo mažesnė testosterono koncentracija organizme.
Streso valdymas. Vyrams susidūrus su stresinėmis situacijomis organizmas mažina testosterono išsiskyrimą, nes didėja kito hormono – kortizolio išskyrimas organizme. Kiekvienas vyras su stresinėmis situacijomis kovoja skirtingai: vieni užsiima fizine veikla, kiti pasirenka ramesnes aplinkas – keliauja.
Geras miegas. Miegas idealiai reguliuoja hormonų pusiausvyrą, jeigu jūs patiriate daug streso ir mažai miegate, tai jūsų hormonų pusiausvyra bus sutrikusi, ko pasekmė yra sutrikusi testosterono gamyba.
Testosterono skatintojai. Tai dar vienas papildomas būdas atstatyti sumažėjusį testosterono lygį organizme. Ši priemonė ypač rekomenduojama aktyviai sportuojantiems vyrams, kadangi tai greičiausias ir patikimas būdas papilomai gauti medžiagų reikalingų testosterono gamybai. Be viso to, tai ir puiki priemonė paspartinti raumeninės masės prieaugį bei energijos gamybą organizme.

Šaltinis: Atletiškas.lt

Patiko (0)


Atgal į: Testosteronas – vyriškumo garantas