Savaitgalį buvau Kaune, Zoologijos sode. Pasidalinsiu trumpai savo įspūdžiais. Galiu sau leisti viską kritikuoti, kadangi esu buvęs užsienio zoologijos soduose ir matęs, kaip ten gyvena gyvūnai ir dirba žmonės.
Vaizdelis iš Warribee zoologijos sodo netoli Melburno, Australija:

Mums, sėdintiems autobusiuke, kelią pastojo raganosių šeimynėlė. Nieko nedarė, tik pažiūrėjo į mūsų persigandusias akis ir nuejo savo keliais…
Vaizdelis iš Kauno zoologijos sodo, Lietuva:

Lapiukas suka ratais kaip pakvaišęs. Jis uždarytas dar palyginus dideliame narve su labai aprūdijomis grotomis. Iki grotų prieiti negalima.
Išvada: Warribee zoologijos sode eksponatai yra patys lankytojai, nes gyvūnai stebi juos, pasislėpusius už storiausio autobusiuko stiklo, o Kaune gyvūnai - “zekiukai” ant išprotėjimo ribos, uždaryti už trigubų grotų…
Pirmiausiai nustebino progresas. Susiradau seną žmonos nuotraukų albumą, kur ji zoologijos sode lankėsi prieš 5 metus ir bandžiau žaisti žaidimą “surask 5 skirtumus”. Vienintelis skirtumas buvo kai kurie gyvūnai, bet aplinka ir gyvenimo sąlygos - nepasikeitė. Tai negi per 5 metus nesurinko pinigėlių naujiems narveliams?
Kitas bene labiausiai stebinantis dalykas yra kontrolieriaus nebuvimas. Nori įeiti į zoologijos sodą nemokamai? Prašom - kontrolieriaus nėra. Perki bilietus, o gauni čekį. Bilietų negauni. Kada nori įeini, kada nori - išeini. Pastatykite buvusią troleibusų kontrolierę su gestapiniais veido bruožais ir pamatysite, kaip pelnas šoktels 20%!
Labai nustebino gyvūnėlių globos plakatai. “Liūtą Simbą globoja <...> mokyklos pradinukai”. O tas Simba su savo Simbiene sėdi šiek tiek didesniame narve nei parodytas lapiukas. Gal ne pradinukams globoti reikia duoti, o kokiam Omnitel, Coca Cola, Kraft Lietuva, RST, Mažeikių Nafta, Ranga IV ar kitai didžiulei bendrovei, kuri už tą lentelę galėtų per metus keliolika tūkstantėlių pakloti kaip už eilinę lauko reklamą? Gal tada bus galima Simbai narvą padaryti kaip karčiuotajam vilkui, kuris laksto iš vieno voljero galo į kitą? Nežinia…
Be vaikų žaidimo aikštelų yra ir vienas mokamas atrakcionas. Ant bulvinio maišo už 2 litus gali nusileisti tokiu vamzdžiu-čiuožykla, užuot iki žirafų nusileidus laiptais. Bulvinis maišas tikrai gerai čiuožia…
Atrodo neremia valžia Žalgirio, tai ir Zoologijos sodui nieko neduoda, nes visi tie pinigai, kuriuos jie surenka išeina maistui, gydymui ir žiemojimui šiltesnėse patalpose. Tačiau pats zoologijos sodas galėtų labiau pasistengti. Pasvirusi tvara nereikalauja kelių tūkstančių - ją tereikia pataisyti paprastam, minimumą gaunančiam, darbuotojui. Zoologijos sodas nesukūrė jokios infrastruktūros, kur žmonės galėtų išleisti pinigų būdami čia visą dieną (perėjome viską per 2 valandas su mažu vaiku, kuris nuolat pavargsta…):
- Nėra normalių maitinimo taškų. Dabar ten pardavinėjama tik ledai, čipsai, limonadas ir cukrinė vata
- Nėra viešų gyvūnų šėrimo grafikų, kur žmonės galėtų ateiti ir pasižiūrėti, kaip liūtui įmetamas mėsos gabalas…
- Nėra jokio fotografo, kuris profesionaliai galėtų nufotografuoti mane su kokiu žiurkėnu, ožkiuku, ant ponio, su žalčiuku ar pan., o išeinant galėčiau nusipirkti jau gatavą nuotrauką
- Nėra jokių suvenyrų su sodo gyventojais, nors jie turi savo lietuviškus vardus ir yra sodo pažiba. Nėra jokių normalių suvenyrų apskritai.
- Nėra prižiūrėtojų, kurie prieitų ir papasakotų žmonėms apie gyvūnus, nėra jokių parodomųjų gyvųnų šou
Žodžiu nėra jokių atrakcijų, kurios mane išlaikytų ten ne 2, o 6 valandas, už kurias galima būtų paimti jau ne 11, o 25 ar daugiau litų už dieną. Nėra jokios papildomos informacijos lietuvių kalba (vargas užsieniečiams zoosodo lankytojams, nes informacijos apie gyvūnus nėra nei rusiškai, nei angliškai).
Pridėkime trigubas grotas, kurios jau yra nurūdėjusios (ne surūdėjusios, o nurūdėjusios - kai virbai būna netekę dalį paviršiaus) ir apsamanojusius kelmelius, ant kurių barsukas nelabai nori sėdėti ir lindi kur kitur. Vaizdelis griebiantis už širdies. Ne veltui mūsų mažasis gyvūnų mylėtojas, keliavęs su mumis, mamai ir močiutei galėjo pasakyti, kad matė tik didžiuuuuuuuuuulį smauglį, o nė vieno gyvūno neprisiminė, nors apie visus jam pasakojome kiek žinojome…
Blogiausia tai, kad toks apsileidimas didžiąja dalimi dėl pačių Zoologijos sodo darbuotojų (valdžios, ne paprastų prižiūrėtojų) kaltės. Nesistengia rasti pinigų ar sukurti paslaugų, už kurias žmonės mokėtų pinigus ir būtų galima naujus narvus padaryti ar naujų gyvūnų įsigyti. Gal monopolija kalta? Juk Kauno Zoologijos sodas Lietuvoje vienintelis toks. Žmonių sodeliai su keliais žvėriukais jiems konkurencijos nesudaro, tad kam stengtis? Yra kaip yra… Bent interneto puslapį gražesnį galėtų pasidaryti, leisti prižiūrėtojams rašyti jų globotinių blogus (pamenate, kiek dėmesio sulaukė taip ir neišsikalusių pingviniukų blogas?), rengtų įvairius foto konkursus ar sukurtų Facebooko fanų puslapį… Yra galybė priemonių, kaip populiarinti save internetu, kurios kainuoja tik laiką, nes tokį reiškinį kaip zoologijos sodas visi mėgsta ir palaiko. Aišku, kai “Zoologijos sodas” reikia pervadinti į “Zoologijos sodas-kalėjimas”, jokio biznio nepadarysi…
Rodyk draugams

2009-04-27 14:09
O taip. Lietuvos Zoologijos sode gtvūnai tikrai nelaimingi. Vargšai. Net nemalonu ten lankytis ir žiūrėti į liūdnas jų akis.
2009-04-27 14:35
Liūna….
2009-04-28 16:33
Ta lape atsivede 2 jauniklius pries kelias dienas, todel ir laksto ratais. (jus irgi lakstytumet ratais jei visokie padauzos rekautu ir triuksmautu prie jusu namu) Uztektu bet kam ateit paziuret zoo soda anksti ryte 07.00 ar 08.00 visi gyvunai ramus. O paskui prasideda “kulturinguju” lietuvaiciu vizitai, metymai akmenimis, spaudymai , kaisiojimai pagaliu ir t.t.
Aisku paprastas zmogus nesupras gyvunu elgesio, ju isvaizdos keitimosi ir t.t.
taciau kai kokia mociute verkia prie vaiku kad ruonis (zinduolis ne zuvis!!) numirs be vandens kai keiciamas jo baiseinas tai darosi juokinga.
Zmones turi suprast kad gyvunai pavasary seriasi, lupasi kailiai ir t.t. ir del to zoo sodas nieko nepadarys.
Aisku dauguma zoo narvu like nuo rusu laiku ir salygos nera geros, bet kai sodas vos isgali susimoketi uz elektra ir vandeny tai kokio remonto gali tiketis?
Del liudnu gyvunu akiu:D:D Tai cia grynas neismanymas, galit paklaust bet kurio priziuretojo ten dirbancio, beveik kiekvienas gyvunas yra glostomas (tam tarpe liutai) myli savo priziuretojus, spindinciomis akimis atbega kai juos pakviecia. Gyvunai yra sotus, nes visi pinigai isleidziami ju maistui. Kiekvienam kuris suras laisveje taip nupenetus ir glostomas liutus ar meskas galiu duot ranka nukirst:D
Atejus y zoo soda visu pirma reikia zinot kad jus esat gyvunu namuose ir nereik tiketis kad gyvunai stoves issisiepe jums visa diena paristi ant virvutes. Dazniausia kulturingas ir demesingas lankytojas pamato 100 kartu daugiau nei yzulus, nepatenkintas skubantis vartotojas kuris tikisi kad viskas bus pagal jo norus.
Uzsienio zoo sodai, kaip Berlyno ar Londono isleidzia milijona ant naujo narvo pastatymo, kai Kauno zoo sodas uz ta netgi nepilna milijona seria gyvunus ir bando kuo graziau susitvarkyti visus istisus metus.
2009-04-28 18:16
[...] Kartu su vyrais ir viešojo transporto keleiviais šį kartą į nereikalingųjų būrį patenka ir zoologijos sodo žvėreliai. Suskaudo širdį apie juos paskaičius. Gal jau nebeverta gaudyti ir rakinti? Sutinku, kad HDTV [...]
2009-04-28 19:21
Štai ir atsakas į klausimą, kodėl sodas yra toks, koks yra. Vilnius neskyrė. http://www.delfi.lt/archive/article.php?id=12244542
2009-04-29 10:04
Nėra Kaune taip jau blogai. Vietos, be abejo, mažoka, bet visa kita - pusė vlenio, esu ir prastesnių Zoologijos sodų matęs.
Mano vertinimu, pagrindinis skirtumas tas, kad užsienyje paprastai reikia saugoti lankytojus nuo žvėrių, Lietuvoje - atvirkščiai.
2009-04-29 11:55
Dar matau kitų problemų, nesusijusių su gyvūnėlių fizine ir psichine sveikata - (iš dalies pritariu “Supraskit”, nes gyvuneliai ten nera jau tokie nelaimingi). Sodo išplanavimas neleidžia vieno narvo matyti daugybei žmonių. Esu matęs apvalių voljerų, aplink kuriuos gali susirinkti daugybė žmonių. Kaune tokį turi tik meškiukai. Taigi jokio gyvūnų šou nepadarysi, nes neįmanoma bus prasibrauti ir ką nors matyti. Kauno zoologijos sodas yra kalvotose vietose, todėl galima nesunkiai daryti apžvalgos aikšteles įkalnėje pastatytiems voljeriukams. Tik problema ta, kad žmonės ten primėtys visko. Labai jau įdomu stebėti beždžionėlių muštynes dėl saldainių ar jų popieriukų…
2009-05-08 16:55
gerai tau pasiseke matei graziu gyvunu.
2009-05-18 18:36
Tikrai ten nera jau taip blogai. Is to ka siai dienai galima padaryti, tikrai padaryta tu paciu priziuretoju uz minimalias algas. Jei ne sie entuziastai, gyvunus pamatytume tik nuvyke i uzsieni. O jei dar ir patys lankytojai butu kulturingesni, nesertu gyvunu, nemetytu siuksliu, uzdarytu kur priklauso duris, tai ir personalas daugiau laiko turetu patiesinti tai pakripusiai tvorai, o ne siuksliu rinkimui, duru uzdarinejimui ir prisertu neaisku kuo gyvunu gydymui.
2009-05-22 11:38
pritariu Dov - tikrai nera zoosodas taip jau baisiai nepriziuretas.
aisku, rudeni po azuolyna sklando visokiausi kvapai.. bet toks gyvenimas :)
2009-05-23 15:42
Pritariu tiems kurie gina zoologijos soda.Tik va ten tikrai narvai per mazi.Bet dziaukimes kad nereikia gyvunu pamatyti vaziuoti i latvija.Gerai ir kaune.
2009-05-26 09:17
Kvapai tikrai naturalus dalykas, kiekvienas gyvunas turi igimta savo kvapa, tai laikant namie kaciuka ar suniuka jis didesnis ar mazesnis taip pat yra. O ten gyvunu tikrai daugiau, tai ir kvapa didesni ir stipresni turime :) O narvai kokie yra tokie, nera kur plesti zoosodo ribu, apie naujo statyba ir ikurima galima tik pasvajoti. Labiausiai istiesu erzina zmones kurie tiesiog nori viska kritikuoti, kuriems viskas blogai, gyvunai liudnai akim ir pan, bet juokingiausia kad jie vistiek ten eina, nors viskas ten taip jau blogai ir ziauru :) bet zoosodui tai tik i nauda, vis kapeika i biudzeta imeta :)
2009-06-15 15:42
zoologijos sode lankausi kokis 3 k per metus pstaraji karta buvau tada ka buvo pastatytas naujas narvas tigrui tada pamaniau jog ti naujas gyvunas nes pries tai jo nnemaciau ir tik veliau daejo jog jis cia senbuvis tiesiog jo nemaciau nes senas narvas buvo toks tamsus ir uzrudijas.is tikro tai labai daug gyvunu neimanom iziureti na nebent an lenteles su paveiksliuku.suprantu jog buna tokiu atveju kai gyvunai yra erzinami ir t.t bet manau yra priziuretojai kurie gali sudrausminti arba tarkim mamos tevai kuri ateina su savo atzalomis juos labiau priziureti nes tarkim erzinamas gyvunas istruksta suzaloja erzintoja o kas tada lieka kaltas aisku kad gyvunas is tikro zmoniems norintiems eti zoologijos soda reiketu saves paklausti ar pas juos ne didesni gyvuliski instinktai nei pas tuos kurie uzdaryti uz grotu.
2009-08-15 23:06
baisu… Kam kankinti gyvūnus? geriau jau aš tik per TV matysiu gyvūnus, nei tokiam zookalėjime. Gyvūnų kankinimas ir tiek. O ta lapė nuo balandžio mėn dar baisiau atrodo. prieš porą savaičių buvome mes tam zoosode su mažais vaikais, tai net ir jiems kilo klausimas, ką tie žvėrys blogo padarė, kad gyvena taip… Kai išgirdau tokį pasakymą iš septynmečio vaiko, tai man rodos komentarų ir nebereikia.
NEBEKANKINKIT GYVŪNŲ, ATIDUOKITE TIEMS, KAS GEBĖS JAIS TINKAMAI PASIRŪPINTI.
2010-05-24 09:46
Sutinku su “Supraskit”, nėra ten taip baisu, pridedu nuoruodą į šio pavasario nuotraukas
http://zoologijos-sodas.lt/zoologijos-sodo-gyvunai/
2010-05-24 10:34
Labai gražų puslapį padarėte. O gal ir iš verslo pusės kas pasikeis šiais metais? Gal daugiau atrakcijų bus? Pavyzdžiui nusifotografuoti su smaugliu ar kokiu nedideliu taikiu gyvūnu?
2010-07-06 19:54
“supraskit” - tai ko nesudarė sąlygų, kad tai lapei nereikėtų panikuoti ? Na mūšančių gyvūnus būna pakankamai, sutinku, žinau, mačiau. Oi mokesčiams vos užtenka, na geras ūkininkas, pagalvotų ar reikia tų plastmasinių augalų, jei galima vietinius augalus panaudoti ir sėkmingai (iš savo praktikos, gal kas prisimena :nendres” pas krokodilus, pitonus… O kažin terariumo darbuotojai stiklus jau valo skudurėliais ar rankoms valyti popieriniais rankšluosčiais, na pigiausi jų beveik du litai, plastmasiniai augalai irgi nepygūs, na gal nuolaidas gauna ?
Kitiems, gyvūnų prižiūrėtojas turi prižiūrėti gyvūnus, yra ūkio dalis remontams, pas mus ne Londono zoo ar kitas, juk savas norėtusi, kad būtų bent patiems malonus ir įdomus.
2010-07-14 13:42
jei nors kiek gerb katele pasidometumetume gyvunu elgesio ypatybemis, tai suprastumete kad be dirbtiniu augalu pas kai kurias gyvunu rusis ir neissiversi. Driezai gyvus augalus su mielu noru apkramto, smauglys prasliauzes po saves taip pat nieko nepaliktu. Net akvariumuose ne visur gali sodinti gyvus augalus, nes isknisa ir nieko nelieka. Tad dziaukimes kad ten nors tokia zaluma pagyvina vaizdelius
2010-08-18 08:39
[...] prieš metus rašiau apie Lietuvos zoologijos sodą Kaune. Tada atsiliepimai nebuvo labai teigiami. Po šios savaitės išvykos drąsiai galiu teigti, kad [...]
2010-09-02 20:50
…tik zoologijos sode galima tapti žmogumi! Aplinkoje homo homini lupus est- žmogus žmogui vilkas. Zoologijos sode turėtų būti atvirkščiai- vilkas vilkui žmogus. … Ir gerai, kad zoologijos sode nėra atrakcijų! Nes zoologijos sodo tikslas ne atrakcijos. Zoologijos sode turėtų būti dirbamas darbas, kuris padėtų retus nykstančius gyvūnus išsaugoti ateinančioms kartoms. Lankytojai turėtų suprasti, kad į zoologijos soda einama ne pasilinksminti ar pramogauti, o prisiliesti prie mokslinių gamtosauginių darbų, su jais susipažinti.
Na, o valdžios dėmesio tikrai trūksta. Dar labiau gaila, kad nėra rimtos kuruojančios institucijos. Mokslinio darbo, o ir ūkinio, auditas tiesiog būtinas!
2010-09-02 21:01
Kažin ar iš viso tame zoologojos sode vyksta koks nors mokslinis darbas? Per pastaruosius 10 metų jokių mokslinių straipsnių, darbų nei matyti, nei girdėti neteko!
2010-10-09 17:02
na va siandien su savo seimyna buvom zoologijos sode, nera ten taip blogai kaip kaikurie sako, aisku daug ten jau ka reik keist, pirmenybe narvams…dar lb nepatiko bezdzioniu narvas lb tamsus, pro tas tvoras labai sunku jas pamatyt, ypac vaikams.Mano nuomone nereik ten jokiu atrakcionu, juk tam ir einam i zoologijos soda , kad gyvunus nuostabius paziuret kuriu taip niekur nepamatytum, beje ir zoo sode pilna ivairiausiu supyniu…esu patenkinta sindienos diena praleista zoologijos sode mums pavyko paglostyt gyvate, drieziuka,pajodinet poniu ar dar mazai pramogu vaikam:) ir dar noriu pasakyt uzteks peikti, reik pirma pradet nuo sawes, ir nesiekt ten kaip laukiniams:)
2010-12-27 21:59
How can I burn up that extra fat cheeks to make my jaw bones seem and bigger? I’m not fat just average but every time I smile,i appear excess fat mainly because of my cheeks that looks excess fat and if I’m positioning in a side-view mode,the edges of my jaws can not be noticed. Please assist me and tell me what I can do. Thanks.
2011-04-29 16:25
kam nepatinka pizdinkit y kitus sodus ir smirdekit o mum kaune gerai ir toks.ir gyvuliukai tikrai nealkani kaip jus.