Nugaros skausmas - vienas dažniausių sveikatos sutrikimų, nuo kurio kenčia įvairaus amžiaus žmonės. Dabar ši problema paplitusi ir tarp itin jauno amžiaus asmenų. Šio negalavimo priežastys gali būti tikrai labai įvairios - tą gali lemti netaisyklinga laikysena, raumenų patempimas, pernelyg mažas fizinis aktyvumas ir t. t. Nugaros skausmo pobūdis gali labai skirtis, ir nuo to priklausys tinkamiausias šio sutrikimo gydymas. Taigi, kas sukelia nugaros skausmą, ir kaip jis gali būti gydomas?

Dažniausiai pasitaikančios nugaros skausmo priežastys

XXI a. dažnas mūsų sėdėdamas prie kompiuterio, dirbdamas ar kilnodamas sunkius daiktus išlaiko netaisyklingą laikyseną. Tai ir yra viena dažniausių nugaros skausmo priežasčių. Jei esate pratę kūprintis, dažnai sėdite ar stovite persikreipę, natūralu, jog su laiku pasireiškia ir ši problema. Nugaros skausmas pagal statistikas vargina didžiąją dalį sėdimą darbą dirbančių žmonių, pvz. biuro darbuotojai per savaitę praleidžia apie 40 val. sėdėdami, o tai tikrai kenkia nugarai. Todėl išties verta daryti pertraukeles bei mankštas.

Aktyviai sportuojantiems žmonėms nugaros skausmo taip pat dažniausiai nepavyksta išvengti. Tą neretai lemia sportinės traumos, netaisyklingai atliekami sportiniai pratimai ir pan. Dėl tokių priežasčių patariama sporto salėje naudotis trenerių paslaugomis, kurie parodo kaip taisyklingai atlikti pratimus, nežalojant savęs. Pernelyg staigūs judesiai taip pat gali sukelti nugaros negalavimus. Dažniausiai skausmas pajuntamas tuomet, kai sunkiai sveriantys daiktai yra staigiai pakeliami nuo žemės (pvz. svarmenys). Todėl, keliant sunkius daiktus reikia pritūpti.

Apatinę nugaros dalį moterims gali skaudėti menstruacijų metu. Tokį skausmą lemia nerviniai impulsai, einantys iš kiaušidžių ir gimdos. Taip pat moterys dažnai kenčia šį skausmą paskutiniais nėštumo mėnesiais. Taip nutinka dėl pakitusio pusiausvyros centro.

Kaip kovoti su nugaros skausmu?

Jei nugaros skausmas yra ūmus, ir trunka ne ilgiau nei šešias savaites, tokiu atveju jis gali būti gydomas kompleksiškai - skiriami raumenis atpalaiduojantys vaistai, vaistai nuo uždegimo ir skausmą mažinantys medikamentai.

Lėtinis nugaros skausmas, kuris tęsiasi ilgiau nei 12 savaičių, gali būti gydomas specialia mankšta, kuri padeda sustiprinti nugaros raumenis.

Tačiau jei nei vienas iš šių variantų Jums nepadeda kovoti su šia problema, siūlome išbandyti gydomąsias procedūras. Gydomosios procedūros be skausmų gydymo turi ir kitų privalumų: skatina medžiagų apykaitą, plečia kraujagysles, teigiamai veikia centrinės nervų sistemos funkcijas, mažina jautrumą, malšina uždegimus ir t. t.

Sportuojantiems asmenims, kurie nori atsikratyti ne tik nugaros, bet ir raumenų skausmų, atsigauti po patirtų traumų, rekomenduojamas sportinis masažas. Taikant šį gydymo metodą, apribojama padaryta žala, sumažinamas skausmas, gerinama apytaka ir reabilitacija. Sportinio masažo formą bei trukmę įtakoja sporto šaka, kliento lytis, amžius bei paciento svoris.

Jei vargina nugaros skausmas - stuburo tempimas gali būti vienas iš sprendimų! Kuomet pasiverčiate į tempimo padėtį ir atsipalaiduojate ant specialaus stalo, atvirkštinė Žemės trauka ištempia visą kūną bei sumažina spaudimą kremzliniuose audiniuose. Treniruoklis ištempia raumenis nuo galvos iki kojų. Tai padeda ištiesinti stuburą, laikyseną.

Kartais nugaros skausmus gali sukelti ir nuolatinis nerimas, patiriamas stresas, įtampa, todėl šiuo atveju Jums padėti gali antistresinis nugaros masažas. Jo metu naudojant šildantį, saldžiai kvepiantį „šokoladinį” aliejų sužadinami ramybės ir laimės jausmai. Šokolado aromatas ir šiluma aktyvizuoja endorfinų gamybą. Maloni procedūra padės pašalinti stresą, nuovargį, suteiks žvalumo, laimės ir vidinės harmonijos.

Taigi, jei Jus vargina nugaros skausmas, bandykite rasti šio sutrikimo priežastį, tačiau tuomet, jei „savigyda” nepadeda, nedelskite, ir kreipkitės į specialistus, kurie tikrai ras geriausią sprendimą, kaip būtų galima pašalinti skausmą.

Patiko (0)

Rodyk draugams