Naujoms įmonėms logotipą kurti yra kur kas sunkiau, nei atsinaujinti seną. Kodėl? Priežastys yra kelios ir jas aptarsime šiame straipsnyje.

Naujas logotipas - didelis galvos skausmas. Kai tik įkuriama įmonė, niekas nežino, kaip jai seksis, koks bus jos darbo stilius ir vertybės po keleto metų. Dėl to dizaineris turi pasitelkti visus savo sugebėjimus, kad sukurtų tokį logotipą, kuris būtų ne tik gražus, bet ir taiklus. Kai logotipas yra atnaujinamas, dizaineris paprastai jau žino, koks logotipas yra įprastas ir kaip įmonė veikia, kokios jos vertybės. Taigi perdaryti logotipą yra kur kas paprasčiau. Nors ne visada…

Logotipo atnaujinimas - minimalus

Dažniausiai senojo logotipo dizainas yra keičiamas nelabai drastiškai. Šiek tiek pakoreguojamas šriftas, spalvinė gama, bet iš esmės lieka senasis „karkasas”. Tokie minimalūs pokyčiai atliekami kas keletą metų ne tik mažuose versluose, bet ir didžiausiose tarptautinėse korporacijose, kur logotipo pakeitimas atsieina dešimtis milijonų eurų (pakeitus logotipą reikia keisti vitrinų apipavidalinimą, interneto svetaines, reklaminius leidinius, darbuotojų vizitines korteles ir t.t.). Taigi reiktų pasiruošti išlaidoms.

Dramatiškas logotipo atnaujinimas

Logotipas keičiamas iš esmės pasikeitus įmonės strategijai ir vertybėms. Pavyzdžiui, įmonė iš didmenininko tapo mažmenininke ir korporatyvinus logotipo stilius tiesiog nebeatitinka įvaizdžio. Tada kuriamas naujas logotipas ir visas firminis stilius, nors pavadinimas ir nesikeičia. Naujas logotipas turi aiškią vertybinę žinutę, jis yra „subrendęs” pokyčiams, todėl dizaineriams tai labai didelis iššūkis, kuris suteikia nemažai patirties ir respektabilumo. Daugeliui atrodo, kad kuriant pirmąjį logotipą dizaineriui tiesiog pasisekė. Kai kuriamas antras ar paskesnis logo, dizaineris labai gerai išanalizuoja pirmtakus ir stengiasi nebekartoti tam tikrų elementų.

Logotipo atnaujinimas, kai keičiasi pavadinimas

Logotipas natūraliai keičiasi, kai keičiasi prekės ženklas. Nereiktų maišyti su įmonės pavadinimu, nes ne visada jis sutampa su prekės ženklu. Lietuvoje logotipus dažniausiai keičia telekomunikacijų milžinas Telia. Per pastaruosius 20 metų jis buvo pakeistas mažiausiai 3 kartus iš esmės (Omnitel>Teo>Telia), tad galėjome stebėti visą transformaciją ir logotipų dizaino srityje. Nuolatos logotipus atnaujina ir Bitė. Tele2 yra tarptautinė kompanija, veikianti keliose šalyse, tad logotipas lieka toks pats jau daug metų, pasitaiko tik minimalūs pokyčiai.

Logotipo atnaujinimas visada yra įdomus procesas. Net ir atnaujinus logo nėra garantijų, kad jis bus sėkmingas ir vartotojai jį priims tinkamai. Visada pasigirs nuomonių, kad „senasis” logo buvo geresnis, nors kaip jis atrodė vargu, ar kas atsimena…

Patiko (0)

Rodyk draugams