Telefonas, išrastas devynioliktame amžiuje ir marketingas, kaip atskira sritis atsiradusi palyginti visai neseniai (tačiau teoriškai egzistavusi tūkstančius metų), nupasakojami atskirai, negali tiksliai atsakyti į klausima: kas yra tas telemarketingas?

Bet iš tiesų tai yra sritis, kurioje dirbti nori nevisi. Ir toks darbas tinkamas tikrai ne visiems. Įsivaizduokit situaciją: sėdi sąlyginai patogioje kėdėje, priešais tave - beprotiško ilgio stalas, ant kurio padėtas telefonas ir kelios knygos bei lapai, o iš šonų, nuo tavęs atitverti sienele, sėdi kolegos. Iš priekio - taip pat. Už nugaros - taip pat. Vienoje patalpoje - 50 žmonių. Ir visi užsidėję ausines vis kalba. Baigę kalbėti, atsiverčia ant stalo esančią knygą, ten kažką pasižiūri, pieštuku pažymi ir renka naują numerį. Tai - telemarketingas ir tuo užsiimančios kompanijos biuras.

Kiek žmonių norėtų dirbti tokiomis sąlygomis? Tikrai ne kiekvienas. Nors atlyginimai šioje srityje nėra prasti - žinoma, vadinamieji baziniai yra maži, tačiau premijos už kiekvieną sėkmingą pardavimą kelia telemarketingo specialistus aukščiau vidutinio lietuvio gaunamo atlyginimo.

Taip pat, pardavimai naudojantis telemarketingu yra gana neblogi. Kai kuriems produktams yra daug kartų verčiau pirkti kažkokį kiekį skambučių (ar galutinių pardavimų) minėta sritimi užsiimančioje įmonėje nei, pavyzdžiui, pirkti maketą kokiame nors laikraštyje. Tai - produktai, skirti specifinėms įmonėms ar žmonėms. Pavyzdžiui, sunkiojo transporto naujovių kasmetinis katalogas. Laikraštyje jo reklamą pamatys ir studentas, ir barmenas, ir indų plovėjas, kuriems sunkusis transportas, paprastai tariant, yra dzin.

Tai - vienas pavyzdys. Tačiau įvairių technologinių paslaugų tiekėjai taip pat dažnai naudojasi šia paslauga - man nekartą yra skambinę saldžiabalsės moterys iš mobiliojo ryšio operatorių ar kabelinės televizijos tiekėjų. Suprask, sėdėdamas darbe tu galbūt netikėtai sumąstyti įsivesti namie kabelinę. Telemarketingas vis dažniau tampa papildoma eilute minėtose įmonėse rinkodaros biudžeto planuose.

Bet ar ši sritis ilgalaikė? Kiek laiko dar gali trukti šiuo pardavimų būdu besinaudojančių sėkmė? Manau, pakankamai ilgai. Žmonės telefonais naudosis dar ne vienerius metus, o vis didėjant vadinamam „multitaskingui”, kai atliekame daug darbų vienu metu, neskirdami pakankamai dėmesio kažkuriam vienam, netikėtų pirkinių tikimybė gerokai išaugs.

Patiko (0)

Rodyk draugams