Tas reikalas su virtualumu dažnai apipintas įvairiomis spekuliacijomis ir nepatikima informacija. Dėl to žmonės realiai sunkiai supranta, ką reiškia frazė „virtualus serveris” ir kada ji naudojama. Pabandysime paaiškinti kartą ir visiems laikams, kas tai yra, ir su kuo tai valgoma. Greičiau nevalgoma… ;)

Serveris prieš virtualų serverį

Pirmiausia reikia atskirti dvi sąvokas. Tai „serveris” ir „virtualus serveris” (virtual server).

Serveris arba fizinis serveris yra specialus kompiuteris, kuriame laikomos interneto svetainės, el. paštas buhalterinės programos, įvairūs duomenys. Jis stovi duomenų centre arba tos pačios įmonės serverinėje. Paprastai duomenų centre, nes serverinė - labai brangus malonumas, kurį Lietuvoje gali sau leisti gal koks 10-20 įmonių, neužsiimančių hostingo paslaugomis. Tai bankai ir stambios IT kompanijos, dirbančios su itin slaptais duomenimis.

Duomenų centre stovi spintos, kuriose sudėta po keletą tokių serverių. Jis kainuoja dešimtis tūkstančių eurų. Tokio fizinio serverio nuoma kainuoja šimtus eurų per mėnesį. Jei jums reikia paprastos el. parduotuvės, tokia paslauga jums tiesiog neefektyvi ir per brangi.

Virtualus serveris yra to fizinio serverio dalis, turinti nuotolinį priėjimą. Kad būtų paprasčiau įsivaizduoti, paaiškinsime pinigų alegorija. Ant stalo pasidėkite 20 eurų banknotą. Tai jūsų serveris. Jums reikia nusipirkti kažką už vieną eurą. Galite pardavėjui duoti visą banknotą, jis jums duos daug prekių, bet jums realiai reikia tik už 1 eurą. Dabar pakeiskite 20 eurų skirtingais banknotais ir monetomis po 5, 2 ir 1 eurą. Visi jie verti tiek pat, bet galite paimti ir naudotis mažesniais resursais.

Virtualus serveris yra viena to fizinio serverio dalis. Visi resursai padalinti proporcingai, todėl jis vis dal išlaiko „serverio” pavadinimą, nors dažnai naudojamas terminas „virtuali mašina”. Pastarasis yra teisingesnis.

Fizinis serveris padalinamas į dalis. Viena dalis vadinama virtuali mašina.

Klientas užsako tam tikrą virtualų serverį, kuris yra sudarytas iš vienos ar kelių tokių virtualių mašinų. Tas paketas vadinamas Virtualus privatus serveris arba VPS.

Kiekvienas virtualus serveris turi savo resursus - disko atmintį, pralaidumą (kiek duomenų galima nusiųsti/atsisiųsti per dieną), RAM ir CPU tam atvejui, kad vienu metu paleistos kelios programos veiktų sklandžiai.

Debesies hostingas ir VPS

Kalbant apie virtualius serverius dažnai kalba pakrypsta apie debesį. Kas tai? Debesies hostingas yra tie patys virtualūs serveriai, tik jie yra ne viename fiziniame serveryje, o skirtinguose fiziniuose serveriuose, skirtinguose duomenų centruose ir net skirtingose šalyse. Taip užtikrinamas visiškas saugumas ir veikimo nepertraukiamumas. Be to taip paprasčiau paskirstyti tam tikrus resursus pagal šalis. Pavyzdžiui, tarptautiniame projekte dalis resursų imama iš JAV esančio serverio, Vakarų Europoje - iš Vokietijoje esančio serverio, o Rytų Europoje - iš lietuviško duomenų centro ir ten esančio serverio. Viskas veikia sklandžiai ir efektyviai.

Štai kaip veikia virtualus serveris.

Rodyk draugams

Kurti internetines parduotuves nėra taip parasta. El. komercijos projektų kūrėjai iš SolidusKodas.lt pasidalino kai kuriais savo pastebėjimais, kodėl kartais sukurti internetinę parduotuvę užtrunka pakankamai ilgai.

Prekių sukėlimas

Paleisti el. parduotuvę be prekių yra labai prasta verslo pradžia. Jei prekės yra kelios ar jų yra iki 100, problemų beveik nekyla. Bet jei prekės skaičiuojamos šimtais ar tūkstančiais, prasideda rimtos bėdos. Prekes ir jų aprašymus dažniausiai kelia patys užsakovai laisvu nuo darbo metu. Tai yra tos 2-3 valandos, atimtos iš šeimos ir draugų.

Viskas būtų kur kas paprasčiau, jei prekių aprašymus būtų galima importuoti iš duomenų bazės į internetinę parduotuvę. Aišku, ne visada ir toks importavimas vyksta sklandžiai, tačiau tai jau programuotojo prerogatyva surasti sprendimą, kaip tai padaryti tinkamai.

Vogta ir kopijuota informacija

Projektų vadovas ir programuotojas jaučiasi tikrai nejaukiai, kai užsakovas tiesiog atsiunčia nuorodą į kitą el. parduotuvę ir pasako, kad tekstus reiktų imti iš jos. Tekstų vagystė visada atneša daugiau žalos, nei naudos. Kartais puslapiai paleidžiami su vogta informacija, nes užsakovai tiesiog neranda laiko ją peržiūrėti. Su laiku pasimiršta, kad informacija kopijuota. Apie tai primena laiškas iš konkurentų vadovų ar iš jų teisininkų…

Informacija reiktų pasirūpinti iš anksto ir nepalikti to paskutinei akimirkai, nes dėmė krenta ne tik ant savininkų, bet ir kūrėjų reputacijos.

Mokėjimo sistemos

Mokėjimų sistemų integracija visada yra iššūki. Internetinių parduotuvių kūrimas nėra labai paprastas verslas. Integruoti skirtingų sistemų mokėjimus į vieną puslapį yra sudėtinga, jei tai darytume po vieną. Laimei, yra tam tikri mokėjimo terminalų paslaugų teikėjai, kurie rūpinasi, kad mokėjimai veiktų be priekaištų.

Turinys

Čia iššūkis daugiau el. parduotuvių savininkams. Ką daryti, kad būtume randami Google paieškoje? Kurti turinį. Bet koks jis, kaip jį išdėstyti? O gal reikalingas įmonės tinklaraštis. Ar pakaks tik paprasto straipsnių rinkinio apie pasaugas ar produktus? Programuotojai su turinio irgi turi darbelio, nes jį reikia rodyti tam tikrus kriterijus atitinkančiame puslapyje, o tai kartais sudėtinga padaryti net ir su tokiomis lanksčiomis el. prekybos sistemomis, kaip Prestashop, Opencart, OXID ar kitomis.

Unikalus dizainas

Dabar dizaino šabloną galima įsigyti už 50-80 eurų. Bet norint tinkamai populiarinti prekės ženklą, rekomenduojama kurti originalų ir išskirtinį dizainą. Tai reikalauja daugiau resursų ir pinigų, tačiau investicija to tikrai verta. El. parduotuvė, turinti originalią išvaizdą ir struktūrą, atrodo kur kas solidžiau, nei šablonai u- 80 eurų.

Tai tik keletas iššūkių, su kuriais susiduria el. parduotuvės kūrėjai ir patys užsakovai.

Rodyk draugams

Programinės įrangos licencijavimas gali užtikrinti, kad programa, kurią turte savo kompiuteryje - legali ir tuo pačiu veiks kokybiškai, visos jos funkcijos bus panaudojamos legaliai. Suprantama, kad nemaža dalis programinės įrangos, kurią žmonės turi namuose - nelegali. Paprasčiausiai retas yra pasiruošęs mokėti didelius pinigus už programas, kurios kainuoja didelius pinigus.

Tačiau verslininkai šiuo atveju neturi pasirinkimo, kadangi jie privalo gerbdami kitus verslininkus naudotis ir legalia įranga, kuri padės darbus atlikti greitai ir paprastai. Įvertinkite tai, kad įrangos reikalauja ir palaikymo, kadangi jos vis atsinaujina ir tai gali užtikrinti, kad pasieksite naujausią funkcionalumą, kuris jums veiks be jokių trukdžių.

Tinkamas įrangų pasirinkimas

Susirasti tokias programines įrangas, kokios jums labiausiai tinka, be patirties gali būti gana sunku. Galima pasidžiaugti, kad šiuo metu į pagalbą gali atskubėti profesionalai, kurie viską padarys už jus. Svarbiausia, kad ir tų pačių specialistų pasirinkimas gana platus, tad tai užtikrina, kad žmogus galiausiai ras tai, ko jam reikia.

Kiekvienai darbo vietai gali būti reikalingos skirtingos įrangos. Nuo buhalterinių programų iki tokių, kurio yra orientuotos į komunikacija bei kitus darbus. Geriausiai patenkinti  pačias tinkamiausias programas gali profesionalai, kurie yra pasiruošę suteikti visą detalią informaciją,padėti pasirinkti, įrašyti, paaiškinti kaip naudotis ir galiausiai teikti priežiūros darbus, kurie padės būti ramiu, kad visada viskas veiks, kaip jūs labiausiai norite.

Palikite licenzijavima profesionalams

Programinės įrangos licencijavimas ir net jos pasirinkimas reikalauja žinių, tad nieko keisti, kad visi darbai paliekami tiems, kurie geriausiai išmano visas smulkmenas ir gali užtikrinti, kad rezultatas pilnai pranoks jūsų poreikius. Kadangi pačių profesionalų pasirinkimas šiuo metu platus kaip niekada, tad tai atveria galimybes susirasti tai, kas jums labiausiai tinka. Svarbiausia atsiminkite, kad programinės įrangos licencijavimas su specialistų pagalba bus pats geriausias, kadangi tai garantuoja, jog galiausiai viskas bus taip, kaip labiausiai norite, kad poreikiai būtų pilnai patenkinti.

Taip pat reikia įvertinti tai, kad kartu su licencijavimo darbais taip pat gausite pamokas, kurios leis perprasti sistema ir kas maksimaliau jas panaudoti. Nors daugelis įrangų atrodo gana paprastai valdomos, juolab, internete gana nesunkiai galima rasti visą reikalingą info, visgi, reikia įvertinti tai, kad dažniausiai smulkmenos ir kuria visumą, kuri gali užtikrinti, kad galiausiai pavyks perprasti detales, kurios ir garantuoja, kad viskas us pagal poreikius, kurie yra suderinti su galimybėmis. Leiskite savo darbuotojams atsikvėpti ir pasisamdykite specialistus, kurie paaiškins įrangų veikimo smulkmenas ir taip užtikrins sistemingą darbą.

Programinės įrangos licencijavimo darbai

Nors programinių įrangų naudojimas nėra sudėtingas, tačiau licencijavimo darbai reikalauja profesionalumo. Šiuo atveju svarbu įvertinti tai, kad kartu su specialistais visos programinės įrangos diegimas ir smulkmenų garantas suteikia šansus užsitikrinti, kad viskas veiks sistemingai ir būtent taip, kaip jus labiausiai norite. Tačiau kokybės vardan reikia susirasti tokius profesionalus, kurių paslaugos pilnai patenkintų poreikius ir galėtų užtikrinti, kad viskas bus taip, kaip jūs labiausiai norite. Galiausiai, kuo daugiau galimybių palyginsite - tuo tikresnis galite būti kad pavyks rasti tai, kas jums labiausiai tinka. Juolab, internete daugelis žmonių dažnai palieka komentarus, kurie padeda įvertinti tam tikros įmonės galimybes ir tuo pačiu suteikimas paslaugas. Juk kai norisi - viskas įmanoma ir viskas yra ranka pasiekiama. Svarbiausia tuo pasinaudoti.

Kai norisi, kad viskas būtų paprasčiau - dirbkite su tais, kurie moka.

Rodyk draugams

Elektroninė prekyba - bene pati paklausiausia verslo rūšis, kuri padeda ne tik patogiai parduoti, tačiau ir pasirinkti tinkamiausias reklamos strategijas, kurios padės didinti pardavimus. Didžiausias privalumas, kad naudojantis skaitmeninio marketingo įrankiais nesunku sekti - kiek reklama atsiperka ir kokią naudą ji atnešė. Svarbiausia - ne tik parduoti, tačiau ir išsaugoti klientą.

Potencialaus kliento išsaugojimas - darbas, tad reikia skirti ir laiko, ir materialių išteklių, kurie sugrįžta apčiuopiamu rezultatu. Suprantama, kad tokio pobūdžio darbai turi būti paliekami specialistams, kurių patirtis, žingeidumas bei drąsus eksperimentavimas garantuoja ir norimą rezultatą. Vienas efektyviausių perspektyvių klientų kontaktų gavimo būdas - LEADS. Tai - plačiai skaitmeninėje rinkodaroje naudojamas terminas, kuris apibrėžia metodą skatinanti pirkėjus „paversti” naudingais kontaktais.

Kontaktų gavimo kaina. Kaip ją sumažinti?

Tinkamai pasirinkta strategija - geriausias būdas ne tik gauti kokybiškiausius kontaktus, tačiau ir maksimaliai sumažinti išlaidas. Ir jokio skirtumo, ar šį metodą naudoja didelės įmonės (pavyzdžiui, AirBNB, Tony Robbins, Tim Ferriss) ar mažesnės (pavyzdžiui, Raibec) - visų tikslas yra investuojant mažiau gauti daugiau. Šiuo metu pats patraukliausias kliento įtraukimo į kontaktų grupę būdas - SUMO programinis komplektas. Naudodamiesi šia automatizuota programa pavyks pasiekti dvigubai daugiau kontaktų nei kad naudojant standartines užklausas. Vienos užklausos kaštai siekia vos 5 EUR, tad 99,99 % tikimybė, kad investicija atsipirks ir sugrįš dvigubai didesnė.

Kaip gauti daugiau naudingų kontaktų?

Standartinis paraiškos pildymas - neefektyvus būdas. Skaičiuojama, kad vos 0,01 % puslapio naršytojų užpildo paraišką norėdami gauti tam tikrą informaciją. Tuo tarpu SUMO geba pasiekti net iki 5 % puslapio naršytojų. Suprantama, kad kuo patrauklesnė ir klientui naudingesnė informacija bei pasiūlymas bus pateikiamas - tuo didesnė tikimybė, kad klientas susidomės ir užpildys paraišką. Pasirinkta tinkama strategija - tiesiausias kelias į sėkmę, o SUMO galimybių platumas padeda kiekvienam puslapio klientui pasirinkti tai, kas jam atrodo tinkamiausia ir kas gali turėti daugiausia naudos.

Svarbiausia afišuoti specialius pasiūlymus, kurie konkurencingai leis pranokti kitus ir paskatinti klientus rinktis būtent Jūsų pasiūlymus ir tuo pačiu drąsiai palikus kontaktus laukti, kol su Jumis bus susisiekta.

SUMO funkcionalumas - beribis

SUMO programos funkcionalumas skatina išbandyti galimybes. Galima sukonvertuoti, kad langas „iššoktų” pasiekus tam tikrą ribą, pasiūlytų Jūsų internetinio puslapio naršytojui pasinaudoti tam tikrais pasiūlymais.

Pavyzdžiui:

  • Vos įėjus į internetinį puslapį - iššoks langas, kuris pasisveikins su klientu.
  • Galima suteikti galimybę registruotis vizitui arba pokalbiui.
  • Taip pat pateikti tam tikrus pasiūlymus bei nuolaidas.
  • Žinoma, paskatinti pamėgti Facebook paskirą arba prenumeruoti Youtube kanalą.
  • Naudinga funkcija - pasiūlyti užpildyti anketą.
  • Pasiūlyti užsiprenumeruoti naujienlaiškį.
  • Online chat įskiepis leis užduoti klausimus patogiai ir greitai.

Ir daug kitų neribotų galimybių, kurias teikia SUMO programa. Sukoduota pagal konkretaus kliento poreikius ji padės naršytojams paprasčiau gauti tikslinę info, o Jums - gauti kontaktus. Visas programos automatizavimo procesas yra atliekamas vienoje aplinkoje, tad nereikia jokių specifinių programavimo žinių. Užpildžius paraišką ji automatiškai nukeliaus į Jūsų pasirinktą el. paštą. Jokių papildomų taisyklių bei sudėtingų parametrų.

Nesvarbu, kokią turinio valdymo sistemą naudojate - SUMO integracija galima bet kokioje. Gaunamos konversijos vedamos į Google Analytics. Svarbiausia atsirinkti pasiūlymus, kurie būtų aktualus Jūsų internetinio puslapio narstytojui ir pasiūlyti jam tai, kas galėtų sudominti. Kuo geresni pasiūlymai - tuo didesnio susidomėjimo pavyks sulaukti ir tuo didesnė tikimybė, kad gauti kontaktai leis juos paversti potencialiais pirkėjais arba prekės naudotojais.

Daugiau informacijos raibec.lt straipsnyje.

Rodyk draugams

Labai daug kas klausia - ar galima atlikti vidinį SEO optimizavimą patiems? Kaip nepriklausomas ekspertas atsakau - pagrindinius vidinio SEO optimizavimo darbus tikrai galima atlikti patiems. Jei puslapis susiduria su gilesnėmis problemomis - be profesionalų pagalbos čia tikrai neapsieisite. Vidinio SEO paslaugos kainuoja gana nemažai, tačiau profesionalai tiksliai gali pasakyti, ko puslapiui trūksta iki aukščiausių pozicijų. Tuo tarpus pačių darytas vidinis SEO yra greičiau „namų darbai”, kuriuos turi pasiruošti kiekvienas tinklalapio savininkas.

1 namų darbas: tvarkingos vidinių puslapių nuorodos.

Jei jūsų puslapis padarytas su Wordpress turinio valdymo sistema (arba Drupal, Joomla, Magento, Opencart ir t.t.), paprašykite puslapių kūrėjų rekomenduoti reikalingus įskiepius, kurie padėtų tinkamai pakeisti puslapių URI - adresus, po .lt/. Google patinka trumpesni adresai, todėl

Jusupuslapis.lt/paslaugos/paslaugu-grupe/paslaugele.htm adresą galima būtų pakeistį į Jusupuslapis.lt/paslaugele.htm

Ir atminkite, venkite neaiškių pavadinimų, pavyzdžiui jusupuslapis.lt/node/2525. Geriau jau URI bus ilgesnis, bet su normaliais žodžiais.

2 namų darbas: nemokami analizės įrankiai.

Kad galėtumėte stebėti savo puslapio statistiką, siūlome įsidiegti du nemokamus ir labai reikalingus įrankius - Google Analytics ir Google Webmaster Tools. Google Analytics skirta stebėti lankomumui, o Google Webmaster Tools - kaip jūsų puslapis vertinamas paieškoje. Ten matysite, su kokiais raktiniais žodžiais jus randa, kokie puslapiai į jūsų puslapį turi nuorodas ir t.t. Abu įrankiai nieko nekainuoja, o nauda - labai didelė.

3 namų darbas: MetaTitle ir Metadescription

MetaTitle yra tas puslapio pavadinimas, kuris yra rodomas Google paieškos rezultatuose ir naršyklės lango viršuje. Jei jis yra tik jūsų puslapio adresas - labai negerai. Meta Pavadinimas turi būti aiškus ir tikslus, nusakanti, apie ką yra jūsų puslapis. Kiekvienam vidiniam jūsų tinklalapio puslapiui šis aprašymas gali būti skirtingas, todėl nepatingėkite pereiti per juos visus ir atitinkamai pakoreguoti.

MetaDescription yra specialus aprašymas, kuris rodomas tik Google paieškos rezultatuose. Tai reklaminis tekstas, skirtas sudominti žmogų ir paspausti būtent jūsų nuorodą paieškos rezultatų puslapyje, todėl būkite išradingi - viliokite akcijomis ir užuominomis. Dabar Meta Aprašymas gali būti 320 simbolių su tarpais ilgio (jei ilgesnis, tekstas nukertamas), tad 1-2sakinukai tikrai telpa.

4 namų darbas: tekstai puslapyje

Ar jūsų tekstai pakankamai geri? Ar juose yra bent vienas raktinis žodis? Ar Google supras, apie ką eina kalba. Gali tekti šiek tiek pakoreguoti tekstus, kad būtumėte geriau randami. Tai galite padaryti ir patys pridėdami po 2-3 sakinius visuose puslapiuose. Po pusmečio pridėkite dar tiek pat. Per keletą metų jūsų tekstai augs ir Google tai įvertins.

Tik nepersistenkite. Daug kas bando parašyti SEO tekstus, prigrūsdami kuo daugiau raktinių žodžių. Lankytojai tai mato ir tada nusivilia įmonės požiūriu. Juk tokie tekstai parašyti tik Google robotams, o ne žmonėms, kurie nori su jumis bendradarbiauti ar pirkti iš jūsų puslapio.

5 namų darbas: vidinės nuorodos

Kai tinklalapyje yra daugiau, nei 10 vidinių puslapių, reiktų gerai pagalvoti, kaip juos tarpusavyje susieti nuorodomis. Tinklaraščiuose tai daroma paprastai - kiekvieno straipsnio gale pridedama nuoroda į susijusius straipsnius. Gal panašiai galima padaryti ir su jūsų paslaugomis ar prekėmis? Taip atsiras daugiau vidinių nuorodų ir vartotojai peržiūrės daugiau puslapių. Google tai vertina kaip didelį pliusą. Jei nežinote, ką ir kaip nukreipti, čia turėtų padėti SEO specialistai.

Rodyk draugams

Nesugalvojate kokią apšvietimo sistemą diegti namams? Ko gero vienas geriausių pasirinkimų būtų lubiniai šviestuvai. Mat, jie yra dviejų rūšių – kabinami bei integruojami. Tokius šviestuvus patartina rinktis tiems, kurie nori išskirtinio dizaino bei erdvesnių namų. Integruojami šviestuvai būtų ypač puikus pasirinkimas, tačiau aišku – jų kaina bus kiek didesnė. Norintiems įsigyti lubinius šviestuvus, iš pradžių reikėtų kruopščiai peržiūrėti pardavėjų pasiūlymus bei įsigijimo sąlygas. Šie įrenginiai pigiausiai parduodami internete. Jums reikia susirasti geriausias elektronines parduotuves, nes jose bus mažiausios kainos ir ypač didelis pasirinkimas. Aiškiau kalbant, patariama dairytis į seniausias el. parduotuves, nes jose pirkėjai ras ypač didelį pasirinkimą bei puikų aptarnavimą.

Renkantis lubinius šviestuvus, būtina atsižvelgti į jų pajungimo ypatumus. Jeigu tai yra standartiniai šviestuvai, kurie kabinami prie lubų, tuomet papildomų išlaidų jums neatsiras. Tačiau, jeigu šviestuvai bus integruojami į lubas, tuomet teks taikytis prie interjero dizaino. Trumpai tariant, paprasti lubiniai šviestuvai, kurie yra standartiškai kabinami prie lubų, nereikalauja jokių papildomų išlaidų. Tiesiog pasirenkate norimo dizaino įrenginius ir tiek. Tačiau, renkantis integruojamus šviestuvus, jums gali tekti rinktis jų komplektus, o taip pat tokius šviestuvus pajungti yra kiek sudėtingiau. Tam gali tekti samdyti ir specialistus.

Integruojami lubiniai šviestuvai dažniausiai yra jungiami į bendrą elektros grandinę. Tai reiškia, kad vienu jungikliu įjungiami keli šviestuvai. Jie lubose integruojami skirtingose vietose, jog patalpų plotas būtų apšviečiamas kokybiškai. Standartiniai pakabinami šviestuvai dažniausiai yra kiek nuleidžiami nuo lubų, todėl jų skleidžiama šviesa plotą apšviečia geriau. Integruojami lubiniai šviestuvai dažniausiai skleidžia šviesą tik tam tikru kampu, todėl lubose jie turi būti sumontuojami skirtingose vietose t.y. lubose dažniausiai sumontuojami keli integruojami šviestuvai.

Paprastus pakabinamus lubinius šviestuvus patariama rinktis tiems, kurių namų interjeras yra paprastas. Integruojami šviestuvai dažniausiai pasirenkami modernumu pasižyminčiam interjerui kurtui. Žinoma, ir paprasti standartiniai lubiniai šviestuvai gali būti pasirenkami pagal modernumo stilių. Mat, internete šviestuvų pasirinkimas yra didžiulis. Tad, jeigu renkatės lubinius šviestuvus, būtinai įvertinkite integruojamų ir standartinių šviestuvų privalumus ir trūkumus.

Rodyk draugams

Dabar kone kiekvienas paslaugų ar prekių pardavėjas siekia pritraukti kuo didesnį lankytojų ratą, todėl Lietuvoje vargu rastumėte tokius specialistus, kurie nesireklamuotų elektroninėje erdvėje. Jiems pasiekti platesnę klientų auditoriją padeda turimos interneto svetainės. Žinoma, vienos yra paprastesnė, o kitos – įmantresnės. Pabrėžtina, kad svetainių kūrimas dažniausiai užsakomas kartu su visomis kitomis paslaugomis. Pavyzdžiui, norintys išvaizdaus tinklapio dažniausiai kreipiasi ir į kitos srities specialistus. Aiškiau kalbant, dauguma tinklapių kūrėjų siūlo svetainių kūrimo paslaugas, įskaitant ir turinį bei optimizaciją paieškos sistemoms. Šis paslaugų komplektas dažniausiai ir padeda pritraukti naujus klientus be didesnio vargo. Tiesa, jeigu kreipsitės į tokius specialistus, kurie atliks visus darbus, tai būkite pasiruošę ir atitinkamą biudžetą.

Svetainių kūrimas dabar siūlomas ne tik stambiam verslui, bet ir privatiems paslaugų teikėjams ar prekybininkams.

Jeigu esate fizinis asmuo, kuris teikia kažkokias paslaugas ar pardavinėja kažką, tai dar nereiškia, kad jums kreiptis į tinklapių kūrėjus neverta. Dabar netgi ir privatūs paslaugų bei prekių pardavėjai reklamuojasi elektroninėje erdvėje. Aišku, jeigu jūs teikiate kažkokias paslaugas tik viename mieste, tai galbūt daug naudos iš tinklapio nebus, tačiau jeigu jas teikiate nuotoliniu būdu, tai be tinklapio ko gero neapsieisite. Kiekvienam paslaugų teikėjui siūloma atidžiau dairytis į elektroninę erdvę, ir jeigu yra galimybė – veiklą reikėtų perkelti būtent į ją.

Elektroninėje erdvėje galima rasti gerokai daugiau potencialių klientų. Svarbiausia yra turėti tinklapį ir jį pritaikyti paieškos sistemoms. Žinoma, galima naudotis ir kitais reklamavimosi metodais, tačiau tinklapių kūrėjai pabrėžia, kad optimizacija yra ko gero vienintelis būdas ateityje išvengti išlaidų reklamai.

Jeigu svetainių kūrimas užsakomas iš neaiškių specialistų – laukite bėdos.

Dabar profesionalūs tinklapių kūrėjai bei įmonės pabrėžia, kad daugiausiai nesklandumų pasitaiko tuomet, kai kreipiamasi į mėgėjus ar neaiškius specialistus. Patartina dairytis į tas paslaugas, kurios siūlomos profesionalų. Jeigu kreipsitės į žinomus specialistus, kurie jau yra atlikę panašius darbus, tai didesnė tikimybė, kad išvengsite nesklandumų. Tokie specialistai dažniausiai yra punktualūs ir viską atlieka pagal sutartas sąlygas, o štai neaiškūs asmenys gali jus ir apgauti.

Rodyk draugams

Sukūrus internetinę svetainę savaime kyla klausimas kas toliau. Norėdami gauti maksimalią naudą iš internetinio projekto pradedame ieškoti seo paslaugos teikėjo. Lietuvoje yra nemažai aukštos kvalifikacijos specialistų. Deja, dar yra daugiau žmonių, kurie nusprendė pažaisti avantiūrą, pasimatuodami SEO specialisto antpečius. Tad kaip atskirti profesionalą nuo šarlatano?

Žada greitus rezultatus

Taigi, seo kas tai? Tai yra svetainės pritaikymas arba nuolatinis darbas su svetaine, kuris leidžia vartotojui ją surasti vos keliais paspaudimais per „Google”, „Yahoo” ir kt. sistemas. Optimizavimas apima ne tik Jūsų svetainės auditą, bet ir konkurentų tinklalapių analizę, darbą su raktiniais žodžiais…

Natūralu, kad organinės seo paslaugos reikalauja laiko. Todėl jeigu sutiktas specialistas žada per mėnesį Jums padėti užkopti į TOP trejetuką, greičiausiai, jis neturi žalio supratimo kaip tai padaryti arba naudojasi juoduoju seo. Juoduoju seo praminti nelegalūs, t.y. draudžiami veiksmai. Pastarąjį baudžia tos paieškos sistemos, o jį naudojančiųjų svetainės arba nukrenta į paieškos rezultatų gilumas, arba yra išmetamos už sistemų ribų. Kiekvienam verslui tai kvepia dideliais nuostoliais.

Siūlo plagijuoti turinį

Jeigu sutikote žmogų, kuris siūlo vieną tekstą naudoti keliose svetainėse bėkite nuo jo kuo toliau. Turinys yra seo paslaugos karalius – pagrindas. Tik originalus ir vartotojui naudingas tekstas gali atnešti naudą. Seo optimizacija yra procesas, kuriam tinkamas turinys turi didelę įtaką. Tad profesionalios seo paslaugos skiriasi nuo šarlatanų raganysčių ta plonyte, bet ryškia skirtingų požiūrių į Jūsų svetainės esamą arba būsimą turinį riba.

SEO vienintelis kanalas

Niekas negali neigti ­– seo optimizavimas yra svarbus kiekvienai svetainei. Tačiau puikių rezultatų pasiekti galima tik dirbant keliais kanalais vienu metu. Rekomenduojama seo derinti su socialinių tinklų rinkodara, remarketingu ar tradiciniais reklamos kanalais. Svarbiausia tikslinga ir efektyvi rinkodaros strategija ir pasiekti tikslai.

Nuo to, kiek rinkodaros kanalų bus naudojama seo paslaugos kaina nesikeičia.

Rekomenduoja pirkti nuorodas

Paieškos sistemų teikiamos rekomendacijos šioms paslaugoms keičiasi dažnai. Tarkim, „Google” bendrovėje periodiškai organizuojami seo mokymai. Tokios seo pamokos metu yra peržvelgiami visi pakeitimai, naujausi reikalavimai, bendros tendencijos.

Nuorodų kūrimas padidina svetainės žinomumą, tai yra išorinio optimizavimo dalis. Tačiau perkamos nuorodos greitai susekamos paieškos sistemų algoritmų. Kiekvienas žaidimas, kuris yra žaidžiamas ne pagal taisykles baigiasi greičiau nei pasiekiama pergalė. Todėl ir algoritmai tokius žaidėjus šalina iš žaidimo negailestingai.

Rodyk draugams

Turbūt dabar daugelis interneto svetainių savininkų yra girdėję ar žino, kas yra Wordpress. Tai turinio valdymo sistema, skirta paprastiems informaciniams puslapiams kurti. Ji nereikalauja gilių programavimo žinių, tačiau kai kurios funkcijos „įkandamos” tik rimtiems specialistams. O kokia situacija su el. komercijos projektais? Pasirodo, yra ir čia turinio valdymo sistemos, pritaikytos el. komercijai. Viena jų yra Prestashop.
Ji populiarumu nusileidžia Wordpress sistemai, tačiau Lietuvoje ji yra labai populiari ir naudojama gana dažnai. Priežasčių yra keletas:

  1. Nesunkiai optimizuojama ir pritaikoma vartotojų poreikiams.
  2. Tinka smulkiam ir vidutiniam verslui.
  3. Yra lietuviška versija (tai tik viena iš 60 kalbų).
  4. Nemažai nebrangių komercinių modulių (kaina svyruoja nuo 30 iki 100 eurų), kurie labai padeda vykdyti tam tikras funkcijas.
  5. Atvirojo kodo turinio valdymo sistema.

Iš šių priežasčių daugiau dėmesio reiktų atkreipti į mokamus modulius. Jie labai naudingi tada, kai standartinės nemokamos funkcijos yra nepakankamai efektyvios ar reikia specifinių sprendimų. Tada geriau sumokėti tuos 30, 50 ar 70 eurų ir pagreitinti kūrimo procesą kelis kartus. Taip bent jau dirba profesionalūs Prestashop el. parduotuvių kūrėjai, kurie turi tiek savo modulius, tiek naudojasi kitų sukurtais.
Atvirojo kodo programa (open Source) yra pakankamai lanksti, kad ją būtų galima pritaikyti patiems įvairiausiems el. komercijos projektams. Maža to, kartu su bazine versija galima pasirinkti ir keletą nemokamų dizaino šablonų. Tai reiškia, kad parduotuvę galima paleisti ir neinvestuojant didelių pinigų į dizainą. Kai kam tai trūkumas, o kai kam - didelis privalumas.
Prestashop el. komercijos sistemą pajungti gali tik profesionalai, išmanantys ne tiek programavimą, kiek pačios el parduotuvės struktūrą. Iš kur programuotojas žinos, kaip pardavinėti apatinį trikotažą internetu?.. Jis gali tik prijunti tam tikrus modulius, o pačio proceso sukurti negali. Tam reikalingas el. komercijos srityje nusimanantis pardavėjas. Būtent dėl šios priežasties ir verta samdyti Prestashop el. komercijos projektus kuriančią įmonę, o ne pusbrolį, kuris mokosi HTML 11 klasėje… Profesionalai nuo mėgėjų tuo ir skiriasi, kad jie turi motyvacijos padaryti greitai ir gerai, kad klientas turėtų realų įrankį, o ne eksperimentinį el. parduotuvės puslapį, kuriame mokysis, kaip daryti verslą. Pirkėjams reikia stabilumo ir reputacijos, o mėgėjai to duoti negali, net jei ir pats pardavėjas dar tik žengia pirmuosius žingsnius el. komercijos srityje.

Rodyk draugams

Kodėl Amazon, eBay ir Aliexpress dirba taip sėkmingai? Kodėl žmonės vis labiau patiki savo pinigus jiems, o ne vietinėms el. parduotuvėms? Kaina nėra esminis momentas, nors tai svarbus faktorius renkantis prekes. Svarbiausias minėtų trijų didžiausių el. komercijos grandų sėkmės momentas yra pirkėjų atsiliepimai.
Pirkėjų atsiliepimai apie prekę, pirkimo procesą, pristatymą ir kitus momentus paskelbti viešai turi didžiulę jėgą. Vertinimas žvaigždutėmis ar deimantais, ar karūnomis taip pat svarbu. Pagalvokite logiškai - pirksite prekę iš tos parduotuvės, kurią teigiamai vertina 95 proc. pirkėjų ar iš tos, kur vos 50 proc. įvertino teigiamai? Kaina panaši. Atsakymas akivaizdus - iš daugiau teigiamų atsiliepimų turinčios parduotuvės. Dėl šios priežasties didieji prekybos centrai neriasi iš kailio, kad nusipirkę prekę parašytumėte atsiliepimą ar paliktumėte vertinimą. Taip pat labai nenori, kad tai darytumėte, jei kyla kokių nesklandumų - siūlo privačiai išsiaiškinti, nieko neviešinant. Tai gana protingas žingsnis, nes ir keletas nepatenkintų pirkėjų gali smarkiai sumažinti pardavėjo reitingus.
Kalbame apie užsienietiškas - amerikietiškas ir kiniškas parduotuves. O kokia situacija Lietuvoje? Niekam ne paslaptis, kad Pigu.lt yra didžiausia el. parduotuvė Lietuvoje. Bet ar įsigiję prekę buvote bent kartą paprašyti įvertinti savo pirkimo procesą ir parašyti atsiliepimą? Gal kartais ir atsiuntė kokį laišką el. paštu, kuris pasimetė tarp kitų laiškų… Taip primygtinai komentarų ir atsiliepimų niekas nereikalauja. Be reikalo. Pirkėjams tai svarbu.
Pirkėjų atsiliepimus rinkti pradėjo naujas projektas evertink.lt. Šio projekto tikslas labai paprastas - surinkti pirkėjų atsiliepimus ir suteikti el. parduotuvėms patogius įrankius atsiliepimų skelbimui. Tie, kurie įsidiegė atsiliepimų modulius jau turėjo pastebėti realią naudą, nes nemažai pirkėjų užeina į evertink sistemą ir pasiskaito apie norimą parduotuvę prieš joje apsipirkdami.
Parduotuvėms irgi nauda nemaža. Be papildomos reklamos jos gauna ir atsiliepimų valdymo modulius, kurie užtikrina, kad visi klientų atsiliepimai yra kokybiški ir realūs, o ne konkurentų šantažo ir juodinimo vaisiai. Deja, ši situacija dabar gana dažna Lietuvoje, todėl objektyvi trečiųjų šalių kuriama ir palaikoma atsiliepimų programa yra kur kas patikimesnė. Pirkėjų atsiliepimai - puikus būdas taikyti remarketingo kampanijas, siūlyti nuolaidas ir akcijas lojaliems klientams, tik į tai reikia investuoti šiek tiek laiko.

Rodyk draugams


© 2019 Apie bele ką (kaip įprasta Lietuvoje) | Dizainas Windows Vista Administration | Susikurk savo blogą BLOGas.lt