Socialiniai Tinklai | Apie bele ką (kaip įprasta Lietuvoje)

SEO profesionalai pasigedo vieno svarbaus žmogaus SEO rinkoje. Tai Matt Cutts - Google kovos su interneto šiukšlėmis komandos vadovas. Kur jis dingo? Kodėl nebematome jo šaunių video klipų?

Liepos pradžioje Matt Cutts savo tinklaraštyje, Twitteryje ir Google+ paskyroje parašė, kad išeina atostogų. Tiksliau jis tai pavadino ne atostogomis o laikinu pasitraukimu. Iš atostogų bet kada galima žmogų atšaukti, priversti jį padirbėti pora dienų per atostogas arba bent jau privalomai tikrinti paštą, kad esant skubiam reikalui būtų galima su juo susisiekti. Nė vienas iš šių dalykų Matt‘ui nėra aktualus, nes

  • Jis netikrina darbinio el. pašto;
  • Neatsakinėja į darbinius užklausimus per socialinius tinklus;
  • Jo nebus iki spalio mėnesio.

Liepos pradžioje apie savo sprendimą laikinai pasitraukti, palikti kompaniją, parašė savo tinklaraštyje ir paaiškino savo motyvus. Anot jo, jis norėjo skirti daugiau laiko savo žmonai, su kuria šiais metais atšvęs 15 metų vestuvių sukaktuves. Jokių kitų motyvų jis nepateikė, tačiau akivaizdu, kad Mattui reikia ilgesnių atostogų, nei 1 mėnuo.

SEO verslo pasaulyje ši žinia buvo priimta dvejopai. Vieni sveikino Matt‘ą ir jo pasirinkimą, laikydami tai stiprios valios ir atsidavimo ženklu. Kiti sunerimo dėl tiesioginių Matt‘o darbų, kuriuos jis daro Google - kuria įvairius paieškos variklio atnaujinimus, kurie padeda „atskirti grūdus nuo pelų” paieškoje, kitaip sakant - automatiškai išgaudyti šiukšles ir nubausti šiukšlintojus (spamerius). Nors pats M. Cutts‘as patikino, kad jo komanda yra patikimose rankose, SEO užkulisuose juokaujama, kad iki spalio jokių atnaujinimų nebus. Tačiau taip neįvyko ir rugpjūtį buvo paleistas lokalios paieškos atnaujinimas, gavęs pavadinimą Pigeon - „Balandis” (jį sugalvojo ne Google!).

Kuo ypatingas Matt Cutts lietuviškam SEO?

Lietuvos rinkai tiesiogiai Matt Cutts priekaištų neturi. SEO paslaugos čia nėra multimilijonis verslas, todėl jis pats žinomas tik nedidelei grupelei žmonių. Žmonės, kurie domisi SEO yra matę keletą video, kur Matt Cutts atsako į skaitytojų klausimus. Kartais kai k uriuos klausimus jis užduoda ir pats.

Matt Cutts lietuvių SEO specialistams yra vienas iš pagrindinių patikrintos ir teisingos informacijos šaltinis. Informacijos, kuria galima tikėti, nes tai yra vienas iš atviriausių žmonių Google. Nepaprasta charizma, malonus pasakojimo būdas pritraukia milijonus žiūrovų iš viso pasaulio. Dėl to lietuviai „SEOšnikai” jį taip mėgsta.

SEO paslaugos teikiamos nebūtinai atsižvelgiant į jo reikalavimus, todėl reiktų pasigilinti, ar paslaugų teikėjas tikrai žino oficialią Google poziciją vienu ar kitu klausimu.

Rodyk draugams

Šiandien pažinčių svetainės internete skina populiarumo laurus apjungdamos vis daugiau ir daugiau vartotojų. Nuolat kuriasi naujos interneto erdvės aktyviam bendravimui. Šiandien tai net gali būti specializuotos vietos, kuriose bendraminčių ieško jaunimas, vyresnio amžiaus žmonės, o kartais pažinčių svetainės net turi savo specifiką, kurioje renkasi muzikos, šokio fanai ar kitų bendrų pomėgių turintys žmonės. Visgi, net ir gyvenant informacinėje visuomenėje, tenka pripažinto, jog internetas toli gražu ne vienintelė efektyvi vieta susipažinti. Savo gyvenimo meilę ar žmogų pasikalbėti galite rasti ir už kompiuterio ekrano ribų.

Viešos pasilinksminimo vietos

Itin dažnai efektyvios pažintys užsimezga viešose pasilinksminimui skirtose susibūrimų vietose. Dažniausiai tai klubai, kavinės, šventės, vakarėliai, koncertai. Čia, galima sakyti, yra aktyvios realios pažinčių svetainės. Surinkę žmonės linksminasi ir labai dažnai yra atviri naujoms pažintims. Tokios pasilinksminimo vietos kaip susipažinimo pretekstas dažniausiai naudojamas jaunimo. Jie ypač linkę linksmintis ir vakarėliuose atsipalaiduoti. Manantiems, jog tai vieta lengvabūdiškoms ir nerimtoms pažintims, gali tekti nusivilti. Jei taip manytume, reikėtų galvoti, jog visi klube ar kavinėje esantys žmonės yra laisvo elgesio, arba tik ieškantys pramogų.

Kultūrinės išraiškos oazės

Itin dažnai pažinčių galima surasti ir kultūrinio poilsio vietose. Tai gali būti galerijos, teatras, pristatymai, kino teatrai, parodos. Tokios vietos tarsi specializuotos pažinčių svetainės. Čia susirenka žmonės, besidomintys menu, galbūt konkrečia jos kryptimi, jei tai impresionistinių paveikslų paroda ar naujos konkretaus dizainerio kolekcijos pristatymas. Taigi, jei tokioje meno kupinoje erdvėje pamatėte patinkantį žmogų ir ketinate jį užkalbinti, ko gero, nusivilti neteks, nes yra didelė tikimybė, jog rasite bendrą kalbą. Juk Jūs turite šį tą bendro. Mažų mažiausiai - neblogą skonį, kadangi susitikote būtent šiame renginyje.

Gatvės mistika

Daugelis gali pripažinti, jog efektyvios pažintys visiškai neturi įvykti kažkur stebuklingoje vietoje, esant palankiam mėnuliui ar tinkamai datai. Surasti tinkamą žmogų, gerą draugą ar net būsimą mylimąjį galima ir tiesiog gatvėje. Netikite? Pabandykite tai patikrinti. Autobuso stotelėje ar parke prieikite prie nepažįstamo žmogaus. Užkalbinkite jį ir maloniai nusišypsokite. Gal šis svetimas žmogus Jums taip pat atsakys šypsniu, kuris taps Jūsų gražios draugystės pradžia ir taip pamatysite, jog pažintys įmanomos visur ir visada. Tereikia šiek tiek drąsos ir nuoširdumo.

Rodyk draugams

Informacijos gausa internete skatina konkurenciją dėl raktinių žodžių bei frazių. Kuo geriau yra reitinguojama svetainė, tuo daugiau vartotojų į ją ateina. Būtent toks ir yra interneto svetainės tikslas, nes kaip reprezentacinė priemonė ji jau seniai prarado savo vertę. SEO optimizacija padeda svetainėms tapti gerai matomomis paieškos sistemose ir pritraukti didesnį skaičių vartotojų.

Šiandieninėje rinkoje dar ne visi suvokia internetinio marketingo vertę ir naudą, todėl SEO paslaugos dažnai vertinamos skeptiškai. Vis dėlto tie laikai, kai pakako į svetainę pridėti padrikų raktinių frazių ir dideliu jų skaičiumi užsitikrinti gerus reitingus paieškos sistemose, baigėsi. Šiandien paieškos sistemų robotai, renkantys ir reitinguojantys informaciją internete, yra daug gudresni ir be SEO optimizacijos vargu ar pavyks pasiekti gerų ilgalaikių rezultatų.

Daugelis įmonių galvoja, kad pakanka susikurti gražią internetinę svetainę, tačiau tai nėra tiesa. Paieškos sistemoms nesvarbus nei svetainės dizainas, nei spalvos ar kiti raiškos elementai - reitinguose pagrindinį vaidmenį atlieka sumaniai sukurtas turinys ir SEO optimizacija. Tai reiškia, kad svetainėje informacija turi būti pateikta taip, jog ją būtų paprasta rasti ir identifikuoti visų pirma paieškos sistemų robotukams, o tai padaryti įgalina SEO paslaugos. Klaidinga manyti, kad SEO paslaugos apsiriboja raktinių žodžių įterpimu. Tai daug sudėtingesnis procesas, kuris susideda ir stebėjimo, analizės, planavimo ir įgyveninimo etapų.

Visų pirma, SEO optimizacija pradedama nuo esamos situacijos vertinimo. Tai reiškia, kad tam tikru laikotarpiu yra stebima, kaip interneto vartotojai patenka į konkrečią interneto svetainę ir kaip joje elgiasi. Nagrinėjamos ir raktinės frazės, kurios bus reikalingos vėlesniems SEO optimizacijos etapams. Gauti rezultatai analizuojami ir leidžia priimti sprendimus, kaip pagerinti svetainės reitingus paieškos sistemose.

Kitame SEO optimizacijos etape yra planuojami veiksmai, kurie reikalingi pritraukti didesniam lankytojų skaičiui. Čia svarbi ir įmonės veikla, ir jos siekiami tikslai, kuriuos ji kelia internetinei rinkodarai. Svarbu taikliai parinkti raktinius žodžius ir frazes, pagal kurias įmonės svetainė būtų gerai reitinguojama. Tai leidžia pritraukti tikslinę auditoriją ir pristatyti jai savo produktą. SEO paslaugos šiuo atveju veikia kaip vienkartinė efektyvi investicija, nes palyginti su mokamais reklamos plotais gaunamas ilgalaikis efektas. Parinkus raktažodžius, yra atliekama SEO optimizacija, įgyvendinami priimti sprendimai. Galutinis etapas susideda iš įvairių veiksmų: nuo turinio kūrimo ar pritaikymo paieškos sistemų robotams iki tam tikrų programinių sprendimų. Reikia atkreipti dėmesį, kad SEO optimizacija leidžia pasiekti greitą rezultatą, tačiau tai nereiškia, kad atlikti patobulinimai tą pačią akimirką leis matyti rezultatą. Skirtingų paieškos sistemų robotai veikia skirtingai, todėl galutinis rezultatas geriausiai matomas po tam tikro laikotarpio, kuris gali trukti iki savaitės (naujai sukurtoms internetinėms svetainėms). Galimybę patogiausiai stebėti SEO optimizacijos rezultatus suteikia tinklalapių lankomumo analizei skirtos programos.

SEO optimizacija vertinama įvairiai, todėl vis dar pasitaiko nemažai įmonių, kurios siekia savo svetaines optimizuoti pačios. Tai klaidingas sprendimas, kuris dažniausiai baigiasi lėšų mokamiems raktažodžiams švaistymu. Kokybiškos SEO paslaugos garantuoja greitą ir palyginti pigų rezultatą, todėl rinkoje yra itin paklausios. Internetinės rinkodaros specialistai pastebi, kad planuojant biudžetą šiandien daugiau dėmesio turėtų būti skiriama ne investavimui į pačią internetinę svetainę (jos dizainą, funkcijas ir kt.), o SEO optimizacijai. Efektyviausi rezultatai pasiekiami tuomet, kai SEO optimizacija atliekama dar kuriant internetinės svetainės platformą - nuo pat veikimo pradžios gerai paieškos sistemose reitinguojama internetinė svetainė užtikrina nuolatinį lankytojų, kurie kartu yra ir potencialūs prekių ar paslaugų pirkėjai, srautą.

Rodyk draugams

Neretas susimąsto, kad dirbant samdomą darbą, retai kada atsiras galimybė uždirbti tiek, kiek būnant sėkmingai veikiančios įmonės savininku. Todėl nebijant rizikos kuriama daug nuosavų  verslų. Lietuvoje visų įmonių steigėjai vadovaujasi Lietuvos Respublikos Įmonių įstatymu, kuris nustato subjektus, turinčius teisę savo įmonės vardu  užsiimti   nuolatine   komercine-ūkine   veikla Lietuvoje, jų steigimo ir veiklos teisinius pagrindus.

Steigiant savo įmonę svarbu atsiminti, kad vienu iš svarbiausių pastarųjų dešimtmečių įvykių, padariusių milžinišką įtaką būtent verslui, yra globalizavimosi tendencijos, nulemtos pastovaus ir spartaus tarptautinio verslo augimo. Globalizacija - tai pasaulio valstybių ūkių ir visuomenių integravimasis, intensyvėjantys tarpusavio ryšiai. Šis procesas pasižymi išaugusia tarptautine prekyba, liberalia kapitalo rinka. Globalizaciją pasaulyje lėmė įvairūs rinkos veiksniai, pvz., vartotojų poreikių konvergencija, globalūs išteklių šaltiniai, rinkodaros galimybės, taip pat aplinkos veiksniai, tokie kaip prekybos tarp šalių augimas, ekonominė šalių integracija, spartūs užsienio investicijų augimo tempai, stiprėjanti tarptautinė finansų rinka, technologijų pažanga, konkurencijos veiksniai ir išlaidų veiksniai.

Taigi šiandien plėtojamas verslas turėtų būti tarptautinis, kuriamas atsižvelgiant į pasaulines verslo tendencijas: globalizaciją, verslo komandų daugiakultūriškumą, komunikacijos svarbą  kompanijos viduje bei išorėje. Šiuolaikinis verslas, būdamas labai atviras, plečiasi už savo šalies ribų, bendradarbiauja su kitomis užsienio kompanijomis, kuria savo padalinius ir atstovybes kitose šalyse ar netgi perkelia gamybą į palankesnę ekonominę zoną. Tačiau kaip daryti, kad apie įmonę išgirstų kuo daugiau partnerių ar klientų iš užsienio?

Čia turime džiuginančią naujieną  - užsienio verslininkai apie Lietuvos įmones gali sužinoti įvairiuose įmonių katalogų tinklalapiuose. Tai gali būti įprasti lietuviški puslapiai, pvz., www.spec.lt, www.visalietuva.lt, www.imones.lt ar www.118.lt ir pan., informaciją pateikiantys ne tik lietuvių, bet ir anglų bei rusų kalbomis, taip pat puslapis www.business-baltics.com, pateikiantis visapusišką verslo informacija apie Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmones.

Verslo informaciniai įmonių katalogai internete padarė tikrą  perversmą ir sumažino popierinių žurnalų pasiūlą. Čia yra pateikiami įvairių įmonių rekvizitai bei kontaktai. Pirmieji trys paminėti katalogai daugiausia yra skirti Lietuvos verslo subjektams, kurie savo veiklą orientuoja tik į Lietuvą, kad jie galėtų  prisistatyti vartotojams ir juos pamatytų klientai. Pastariesiems jie skirti tam, kad galėtų kuo efektyviau ir paprasčiau surasti reikalingų paslaugų ir prekių. Paskutiniame pateiktame įmonių kataloge siekiant kuo didesnės informacijos plėtros, žinios pateikiamos pačiomis populiariausiomis pasaulio kalbomis: anglų vokiečių, prancūzų, rusų, ispanų, lenku ir netgi kinų. Šios įmonės savo veiklą plečia visame pasaulyje, taigi, apie ją liks nesužinojusi nebent maža Afrikos gentelė, kalbanti nežinoma kalba… Juk vien kiniškai šnekančių žmonių yra bene ketvirtadalis viso pasaulio gyventojų.

Įvairiuose įmonių kataloguose yra galimybė ne tik pateikti visą informaciją apie įmonę, bet, esant verslininko poreikiui, jo verslą įdomiai reklamuoti. Reklama gali būti skirtinga savo pozicija: gali būti patalpinta puslapio apačioje, viduryje ar šone esančioje reklamjuostėje, taip pat bėgančioje eilutėje ar reklaminiame tinklalapio fone. Šios paslaugos kaina priklauso nuo jos pozicijos, dydžio ir reklamuojamo laiko.

Norint susirasti norimą įmonę arba sužinoti, kas pagal pasirinktą kategoriją užsiima atitinkama veikla tereikia naudotis google paieška. Jei pvz., užsienio verslininkas ar prekių ir paslaugų ieškotojas į google paieškos langą įvestų žodžius: business Lithuania, companies Lithuania, exporters Lithuania, importers Lithuania, transport Lithuania, furniture Lithuania ir pan., jis pirmajame paieškos puslapyje pamatytų tinklalapį www.business-baltics.com ir jo pateikiamą informaciją.

Norint patekti į internetinį įmonių katalogą reikia atitikti tam tikrus kriterijus. Visų pirma, būtina įregistruoti savo įmonę ar verslo padalinį, turintį pavadinimą ir registracijos numerį bei logotipą. Neapsieisite ir be žmogaus, kuris vadovauja įmonei - vadovo. Atitikus standartinius kriterijus, norint patekti į įmonių katalogą, reikia susimokėti. Kita vertus, kai kuriuose internetiniuose įmonių kataloguose skelbimus galima talpinti nemokamai.

Taigi įmonių katalogai yra efektyviausias būdas Lietuvos verslininkams pristatyti ir reklamuoti save Lietuvai ir užsienio rinkai. Juk šiandien, gyvenant milžiniškos globalizacijos sąlygomis, sėkmingam verslui ir sėkmingai jo plėtrai būtina prieinama įvairiakalbė duomenų bazė.

Rodyk draugams

Šiandieninė tautosaka byloja: „jei tavęs nėra internete, tavęs nėra niekur”. Tad Nijolė, atidariusi nedidelę drabužių krautuvėlę ir norėdama pritraukti kuo daugiau klientų, sūnaus padedama susikūrė internetinį tinklapį. Bet…svetainę, atrodo, aplankydavo tik jos giminaičiai ir draugai. Ir tada ji išgirdo stebuklingą žodį, galintį prikelti verslą iš sąstingio - SEO.

SEO - angliškas sąvokos „Seach Engine Optimization” trumpinys, lietuviškai - optimizavimas (arba pritaikymas) paieškoms sistemoms (tokioms kaip Google, Yahoo ir kitoms). Tai reiškia, jog naudojant tam tikrus raktinius žodžius, siekiama konkretų tinklapį iškelti kuo aukščiau paieškos sistemose. Tarkime, jei įvedus į Google paieškos langelį raktinius žodžius „moteriški rūbai internetu”, nuoroda į Nijolės tinklapį atsidurtų pirmajame rezultatų puslapyje, tikėtina, jog minėta svetainė sulauktų daugiau lankytojų dėmesio, nei, tarkime, atsidūrusi dešimtajame puslapyje.

SEO laikomas puikiu marketingo įrankiu, kadangi svetainės savininkui suteikiama galimybė pritraukti lankytojus ir užsitikrinti, kad jie sugrįžtų dar kartą. Vien svetainės sukūrimo faktas to negali užtikrinti.

SEO specialistai, tokie kaip SEOaudit.lt stengiasi „sutarti” su paieškos sistemomis. Pastarųjų tikslas - užtikrinti, kad žmogus, įvedęs raktinį žodį, gautų nuorodas į kuo tiksliau užklausą atitinkančius tinklapius. Tuo tarpu pagrindinis SEO uždavinys - „įtikinti” jog reikiama svetainė turi teisę atsidurti konkrečios paieškos rezultatų viršuje. Tai pasiekti galima nuolat atnaujinant svetainės turinį, peržiūrint struktūrą, rūpinantis jos „reputacija” kituose tinklapiuose ir panašiai. Vadinasi, SEO - procesas, tam tikrų darbų seka, atliekama šią sritį išmanančių žmonių.

Taigi, SEO paslaugos reikalingos tiems, kurie nori, jog jų tinklapiai bei juose esanti informacija nenuskęstų beribėse interneto platybėse. Ypatingai tai aktualu tiems, kurių vykdoma veikla nepasižymi originalumu, o tėra viena iš daugelio. Tokiu atveju SEO gali tapti puikiu „ginklu”, skinantis kelią į paieškos sistemų lyderių pozicijas.

Rodyk draugams

O taip, Jūs galite savo verslą reklamuoti už dyką. Sąlyginai už dyką, nes reiktų įvertinti laiką, kurį sugaišite bandydami tai padaryti. Pabandykime nustatyti, kiek ir ko reikia, kad Jūsų interneto puslapis sulauktų daugiau lankytojų.

Forumai

Reklama internete yra socialinis dalykas. Vienas internautas pasako kitam, kokia jo patirtis naudojant tam tikrą produktą ar paslaugą ir pateikia rekomendaciją - naudotis ar ne. Elementaru? Visa tai galima nesunkiai padaryti forume, kuriame kartas nuo karto parašote savo nuomonę, persimetate keliais žodžiais su savo virtualiais bičiuliais.

Esminis momentas yra kaip tai padaryti, kad moderatorius Jūsų neištrintų. Vieni tiesiog pateikia aktyvią nuorodą į puslapį ir parašo „Ką manot apie tai?”. Kiti pateikia kažkokią problemą, kurios vienas iš sprendimų aprašytas pateiktoje nuorodoje. Treti pasako, kad daugiau informacijos yra jusupuslapis.lt puslapyje - eikite ir ieškokite, jei įdomu. Yra dar vienas būdas - pasitikrinama, kokiu raktiniu žodžiu geriausiai Jūsų puslapis randamas (kalba eina apie 1 vietą), tada rekomenduojama daugiau informacijos ieškoti Google naudojant tam tikrą raktinį žodį. Tai netiesioginė reklama, bet padeda nebūti išmoderuotam.

Socialiniai tinklai

Visi sako - eikite į socialinius tinklus ir ten reklamuokite. Puiku, kai įmonės Facebook paskyra turi 5000 fanų, o direktorius - dar 1500 draugų. Tada kažką galima padaryti. Jei Direktorius Facebooke turi tik savo šeimą ir kelis draugus, o įmonės puslapis - 100 fanų, jokios reklamos čia nepadarysite. Tada beliks prašyti tam tikrų populiarių interneto žmonių paprašyti, kad jie užsimintų apie jūsų įmonę, paminėtų Jūsų interneto puslapį. Tai savotiška išmalda, bet jei vienas iš 10 paprašytųjų tai padarys, rezultatai gali būti stulbinami…

Stenkitės komentuoti. Ieškokite, kur žmonės kalba panašiomis temomis į jūsų veiklą ir ten komentuokite pateikdami nuorodą. Taip, gali ištrinti, bet gali ir ne. Svarbu, kad diskusija būtų „į temą”, priešingu atveju būsite apšauktas „spameriu” ir „užbanintas”. Reklama internete gali turėti daug formų, tad būkite išradingi ir savo brangų laiką išnaudokite tinkamai informacijai skleisti.

Naujienų komentarai

Skaitote naujienas Delfi.lt ar 15Min.lt? Komentuokite. Čia galioja tokios pačios gudrybės, kaip ir forumuose, nes už nuorodos palikimą būsite pašalintas, ir jokios naudos nebus. Visi komentarai turi būti tik „į temą”, nes taip galite savo įmonės vardą tik susigadinti, nors lankytojų ir padaugės. Reklama internete balansuoja ant brukalų ribos, o šie gali patraukti ir teisėsaugos dėmesį, tad nieko neįžeidinėkite, aršią nuomonę apie žydus, gėjus ir Prezidentę pasilikite sau…

Komentarai tinklaraščiuose

Ar pastebėjote, kad kokiame Užkalnio bloge reikia įvesti savo vardą, el. paštą ir interneto puslapį. Pasinaudokite šiuo privalumu ir būtinai viską pildykite. Aišku, komentarai turėtų būti aršūs, bet ne reklaminiai ir įžeidūs. Žmonės norės sužinoti daugiau apie tai, kas Jūs esate ir kur dirbate. Dėl to paspaus ant Jūsų vardo ir nueis į Jūsų puslapį. Tokiu būdu gausite papildomų lankytojų.

Visi šie būdai yra skirti tik lankytojų srautui didinti. Paliktos nuorodos Jūsų puslapio SEO įtakos neturi labai daug, tad neturėkite iliuzijų, kad kuo daugiau komentuosite forumuose, tuo aukščiau Jūsų puslapis pakils paieškose. Interneto reklama eina koja kojon su SEO, tačiau šiuo atveju tos nuorodos bus naudingos tik atvestais lankytojais. Kaip juos puslapyje sudominsite ir paversite savo klientais - kita tema.

Rodyk draugams

Labai įdomus pasirodė JAV interneto vartotojų tyrimas, kurį atliko tokia Lietuvoje niekam nežinoma kompanija comScore, kuriame spekuliuojama 12-17 metų interneto vartotojų duomenimis. Pasirodo, tradicinis internetinis el. paštas pamažu praranda savo populiarumą.

Pasakysite, “Na ir kas? Paaugliai gali ir nesinaudoti, bet mes juk naudojamės…” Iš tikrųjų, šie el. pašto naudojimo mastai dar nieko nereiškia, nes tirta JAV auditorija, kurioje yra keletas populiarių kitų bendravimo būdų. Tai, kas rašoma el. paštu galima taip pat siųsti ir kitais kanalais:

  • SMS žinutėmis
  • Mobiliuoju paštu
  • Twitter aplikacijomis telefone
  • Facebook aplikacijomis telefone
  • Skype aplikacijomis telefone

Facebookas prieš kurį laiką atskleidė savo planus vietoj paprasto Yahoo, Hotmail ar Gmail tipo el. pašto tarnybos sukurti kažką panašaus į Google Wave konkurentą, kur žinučių srautas tvarkomas kiek kitaip nei “tradicinis” el. paštas. Šiuo metu kai kas tokį “paštą” jau turi. Visai ne nuostabu, kad toks sprendimas atims dalį vartotojų iš Gmailo ar Yahoo.

Twitteris tapo nr. 2 pasaulio socialiniu tinklu taip pat dėl jaunimo pomėgio rašinėtis tekstinėmis žinutėmis. Dabartiniai paaugliai kalba ne ilgesniai kaip 140 simbolių sakiniais, tad vėl darosi aiškiau, kodėl e-mailas nunykti gali per artimiausius 10 metų.

Seniai, kurie naudoja tik el. paštą per 10-20 metų numirs. Jaunimėlis, kuriam dabar yra 12-17 metų po dešimtmečio bus 22-27 ką tik mokslus baigę ir savo verslus steigiantys jauni profesionalai, kurie bus užaugę be el. pašto. Akivaizdu, kad jie pirmenybę teiks kokiai greitai žinučių tarnybai, o ne tradiciniam POP ar IMAP paštui ar net internetinėms Yahoo, Gmail ar Hotmail tarnyboms.

Nereiktų būti labai kategoriškam ir sakyti, kad emailas išnyks. Ne, jis tik smarkiai keisis pagal rinkos poreikius, kuriuos diktuos dabartiniai paaugliai.

Kalba eina apie Ameriką, o kažin kaip Lietuvoje? Lietuva turi tendenciją truputį vėluoti, nors ir mobiliųjų telefonų skverbtis yra didžiausia pasaulyje. Pasižiūrėkite, kokias paslaugas daugiausiai reklamuoja operatoriai - 100 nemokamų žinučių + 100 nemokamų Megabaitų. Paslaugos verslui - nemokamas el. paštas telefone. Netruksime pereiti prie 500 nemokamų žinučių ir 10 GB, nes po poros metų beveik visi naudosimės išmaniaisiais telefonais. Šios paslaugos yra skirtos ne kam kitam, o skatinti naudojimąsi socialiniais tinklais ir mobiliuoju el. paštu. Taigi po metų ar dviejų ir Lietuvos rinkos tyrimų bendrovės pradės platinti pranešimus, kad Lietuvos paaugliai vis mažiau ir mažiau naudojasi tradiciniu tampančiu el. paštu.

Kas nesugebės prisitaikyti, tas taps dinozauru, o dinozaurai turi tokią bjaurią savybę - išnykti…

Rodyk draugams

Naujausia pareigybė pasaulinėje socialinių tinklų darbo rinkoje - vyriausias klausytojas (Chief Listener) su religija ir išpažintimis daug bendro neturi. Tai ne dar vienas Bažnyčios bandymas atsikariauti pažangaus techninio jaunimo dalį.

Kai kurios didžiosios kompanijos (pavyzdžiui Kodak ar Dell) samdo žmogų su visa komanda, kurie nieko kito neveikia tik “klauso”, ką apie juos kalba žmonės internete - socialiniuose tinkluose, forumuose, tinklaraščių ir naujienų portalų komentaruose, namudiniuose filmukuose Youtube ir kitur. Tokie “sekliai morkos” privalo suregistruoti visus prekinio ženklo paminėjimus, juos susisteminti, bet prieš tai jų laukia labai didelis darbas juos surasti. Šis darbas vadinamas Data Mining.

Ne veltui pastaraisiais metais atsirado ne vienas įrankis, leidžiantis stebėti tam tikrų raktažodžių paminėjimą įvairiuose kintančios informacijos šaltiniuose. Didžiosioms kompanijoms šių įrankių pasidarė per mažai, todėl jie pradėjo samdyti vyr. klausytojus.

Lietuvoje vyr. klausytojas kaip specialybė greičiausiai neprigis, nes lietuviškai kalba apie 4 milijonus pasaulio gyventojų, todėl jų pašnekesius galima “klausytis” ir naudojant standartinius įrankius ir paieškos sistemas. Beje tai daro ir darys žiniasklaidos monitoringo paslaugas teikiančios įmonės. Nors ką gali žinoti…

Rodyk draugams

Ar galima turėti 500 draugų? O pažįstamų?.. Jie tik kontaktai, bet kokie iš tikrųjų santykiai mus sieja su Facebook’e sutiktais žmonėmis? Su tokia dilema susiduria nemažai aktyvesnių žmonių, kurie Facebooką naudoja platesniam socialiniam bendravimui, nei savo draugų ratas. Ačiū dievui Facebooke galima savo draugelius sugrupuoti į grupes ir joms apkarpyti sparnelius, kad nelandžiotų į pagrindinę įvykių “dešrą”. O kaip teisingiau juos pavadinti, kad iš karto žinotume, kas jie tokie ir kaip jie čia pateko?

Keletas pasiūlymų, aišku, pagrįstų asmenine patirtimi:

Draugai – keletas tikrų draugų, kuriems ir dūšią atverti negaila ir apšaukti galima be jokios baimės, kad apdovanos mėlynėmis po akimis – regėjimui stiprinti…

Bičiuliai – žmonės, su kuriais liptum į kalnus, kopinėtum kaimyno bites be tinklelio, nakti eitum vogti obuolių, bet dušios neatvertum ir paslapčių nepatikėtum.

Giminės – žmonės, su kuriais esame susiję kraujo ar kitokiais giminystės ryšiais – mama, tėtvas, broliai, sesės, vaikai, įvaikiai, žmona, vyras (buvusiesiems yra atskira kategorija aprašyta žemiau ;)), sugyventiniai, ušvienė, krikšto tėvai, “dermavonės” tėvai ir t.t.

Sugėrovai – žmonės, su kuriais esate sugėrę tauriųjų gėrimų, pašokę ir tuo jūsų draugystė ir baigiasi. Tokių šiuolaikinis jaunimėlis turės bene daugumą…

Proletariatas – žmonės, su kuriais jus vienija darbas ir tik darbas, nesvarbu, ar jie jūsų bendradarbiai, ar klientai, ar konkurentai… Aišku, galite dar paskaldyti juos į Bendradarbiai, Pacientai, Klientai (Normalūs), Šnipai konkurentai, Kolegos ir t.t.

Reklameriai – žmonės, kurie nesivadina savo vardais, o prisistato kaip visokios firmos ir organizacijos. Jų tikslas – paskelbti viską apie savo verslą ar užsiėmimą. Tokiems labia gerai spaminti ir kviesti kaip Farmvilio kaimynus, Vampyrų klano narius, kortuotojus,  mafijozus savo bandai ir kitiems socialiniams feisbuko žaidimams.

Valkatos – žmonės, kurie nori su jumis draugauti jūsų nepažinodami, su kuriais jūs neturite jokių bendrų kontaktų. Dar tokius galima vadinti BOMŽais, Dvasiukais, Mėnuliais ir t.t.

Moksliukai – žmonės, su kuriais mokotės ar seniau mokėtės darželyje, mokykloje, kolegijoje, kursuose ar universitete, nes būtent tokiems ir buvo ta Vaizdaknygė sukurta prieš keletą metų. Banalu, bet galima juos dar vadinti Klasiokais, Grupiokais, Barakiniais, Dėstytuvais, Zubriukais

EX – labia specifinė grupė žmonių. Tai mūsų buvusios meilės, aistros, sekso, gyvenimo partneriai. Žodelis “eks” nusako tik tiek, kad jie jau praeitis, todėl su jais jau galima bendrauti be širdies skausmo ir geismo. Bent jau virtualiai…

Reikalingi – tai žmonės, kurių profesija jums gali būti kada nors reikalinga – kompiuterių taisytojai, šunų išvedžiotojai, vestuvių muzikantai, baldininkai, automobilių serviso meistriukai, santechnikai, mikroautobusiuko ar sunkvežimio savininkai, pirties nuomotojai ir t.t. Aiškų, jų gali ir neprireikti, bet tokie kontaktai gali pravesti ne vien tik jums, bet ir jūsų draugams bei sugėrovams.

Užsienis – tai užklydę užsieniečiai, ar užsienyje sutikti žmons, kurių kontaktų norite neprarasti. Jie gyvena kitame pasaulyje, bet juos apsimoka laikyti dėl žaidimų, testų ir šiaip skaičiaus.

Mamos – tai dažniausiai moterų podružkės iš Supermamų forumo arba kaimynkos su kuriomis kalbama tik vaikų ir šeimos tematika.

Čia tik keletas žmonių grupių, kurias galima susigrupuoti ir taip žiūrėti, ką jie ten rašo ir spamina. Jei kokią žmonių grupę praleidau, priminkite.

Rodyk draugams

Esam tikrai egzotiška tauta. neseniai serialo “Moonlight” herojus vampyras aiškino, kad lietuviai turėjo net vampyrų dievą Velnią, kurį visaip garbino ir skaptavo šiurpias statulėles, dabar vieno iš populiariausių socialinių žaidimų kūrėjai irgi prisiminė lietuvius.

Zynga Vampire Wars žaidime Facebooke dabar vyksta testas, kuriame reikia atsakyti įvairius klausimus apie vampyrus kine. Testas neblogas, gan sunkus, tikriems siaubo filmų gurnamans ir fanams. 8 klausimas: Kaip vadinasi rasė, tariamai nužudiusi Selenės mamą filme Underworld?

Vienas iš atsakymų - LIETUVIAI!

Aš taip ir maniau, kad švenčiant tūkstantmetį ir didžiuojantis, kad esame pirmieji Europos teroristai, nukirtę vienuoliui galvą, prisididžiuosime. Prašau, jau po truputi iš rumunų atimame vampyrų aurą ir šiuolaikinius mitus. Mūsų velnias, kuris yra požemių dievas ir kažkada buvo moteriškos giminės tampa visų vampyrų dievu, o lietuviai yra gretinami su lykanais ir lucianais iš “Underworld” trilogijos.

Rodyk draugams


© 2018 Apie bele ką (kaip įprasta Lietuvoje) | Dizainas Windows Vista Administration | Susikurk savo blogą BLOGas.lt