Gilėjant sunkmečiui ir vis platėjant bedarbių gretoms, atsiranda tam tikros specialybės, kurios nereikalauja didelių resursų, investicijų, yra mobilios ir turi sutaupyti laiką ir pinigus. Valdžia to nedaro, bet galime padaryti mes, paprasti žmonės, gana neblogai išmanantys interneto technologijas.

Neseniai viename iš įrašų komentaruose buvo išreikštas specifinis požiūris dėl įmonės puslapio optimizavimo paieškos sistemoms, rūpinimosi tekstų atnaujinimu, minimalus reklamavimasis socialiniuose tinkluose ir visais kitais įmanomais partizaninio marketingo būdais. Direktorius pats užsiimti tuo negali, bet kas gi nutinka, jei samdyti profesionalų irgi neišgali? Belieka tik kreiptis į fizinius asmenis pagalbos, kaip kad siūlė p. Vilius:

jeigu įmonėje nėra atsakingo asmens už ju web puslapį, tai bet kada gali nusisamdyti kokį webmasterį kuriam už tai mokės pinigus. Gi yra daug kompanijų ar šiaip fizinių asmenų kurie tuo mielai užsiims jeigu tik pasiūlysi jam pinigų. :)

Iš tiesų visiškai pritariu tokiam uždarbio būdui. Pasižiūrėkime, ko reiktų įmonėms, ir kokių savybių reiktų „asmeniniams webmasteriams”. Gal geriau vartokime terminą „asmeninis tinklalapio administratorius”, kad Kalbos Komisija neužpyktų.

Įmonės tikslai

Įmonės, kurios turi interneto puslapį, pirmiausiai yra suinteresuotos jame pateikti teisingą informaciją. Jei vykdomi aktyvūs pardavimai, būtina, kad į puslapį užeitų kuo daugiau žmonių. Tokių įmonių yra dauguma, tad neliesiu tokių, kurios naujų klientų neieško, pagrindinis verslas daromas po „atkatų” valdžiai, arba geriau, kad iš vis niekas nežinotų apie tokias įmones, net didžioji telefonų knyga… Tos įmonės, kurios puslapio neturi taip pat gali būti internete visiškai nemokamai. Joms reikia tik pasakyti, kur ir kaip tai galima padaryti.

Taigi, pagrindiniai darbai:

  • Puslapio informacijos atnaujinimas - naujų paslaugų aprašymai, angliškas ir rusiškas puslapis pristatantis trumpai veiklą ir pateikiantis kontaktus, įmonės naujienų parengimas (čia slypi kita didelė problema, kurią galėsiu paanalizuoti vėlaiu, jei kam bus įdomu).
  • Puslapio optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) - vidinių nuorodų sutvarkymas (URI), raktažodžių parinkimas (Keywords), aprašymai (Description), puslapio pavadinimai (Title), jei įmanoma Antraščių (H1, H2, H3) sutvarkymas, apsikeitimas nuorodomis su panašaus pobūdžio puslapiais, raktažodžių tankio analizė (keyword density), nuorodų pirkimas, jei skiriama finansų ir t.t.
  • Lankomumo didinimas - puslapio ar paslaugų reklamavimas įvairiuose forumuose, bloguose, komentaruose, socialinių žymų tarnybose ir t.t. (gali būti netgi spamas, jei tikslas pateisina priemones ;)).
  • Socialiniai tinklai - kompanijos pristatymas socialiniuose tinkluose pagal tikslinę auditoriją (su sąlyga, kad bus dirbama kartu su žmogumi iš įmonės vidaus, kuris galėtų atsakyti į specifinius klausimus apie produktus ar paslaugas bei suteikti informacijos apie vykdomus projektus ir jų planus).
  • Lankytojų analizė - lankytojų srauto analizė ir nuolatinis sekimas iš kurių puslapių lankytojai ateina, su kokiais raktažodžiais puslapis randamas Google paieškos sistemoje, iš kokių miestų ir t.t. Taip pat reiktų sudaryti ir tam tikras ataskaitas apie pasiektus rezultatus.

Visų šių darbų užtenka, kad puslapis per keletą mėnesių padvigubintų lankomumą, o gal ir gautų naujų klientų. Tai priklauso nuo rinkos, kurioje dirbama, nes baldų gamintojai naudotųsi vienais kanalais, japoniškų automobilių servisas - kitais, o rūbų valykla dar kitais.

Visa tai gali daryti vienas vienintelis žmogus, dirbdamas iš namų, skirdamas apie 1-2 valandas per dieną savo laiko - nebūtinai vienu prisėdimu. Tai gali būti žmogus, kuris studijuoja ir turi galimybę tarp paskaitų pasinaudoti internetu. Tai gali būti žmogus, kuris dirba puse etato, bet tik vieną dienos dalį, o kitą dalį praleidžia namie. Tai gali būti motinystės atostogų išėjusi mama ar tėtis antraisiai vaikelio metais, kai jis ilgiau miega ir maitinimo grafikas nusistovėjęs, nes tada lengviau suplanuoti prisėdimą prie kompiuterio. Be darbo sėdintis žmogus šiam darbui yra pats idealiausias, tačiau jam reikėtų kuruoti keletą tokių projektų, kad gautų bent šiek tiek pajamų.

Kokių sugebėjimų turėtų turėti asmeninis puslapio administratorius?

  • Administratorius turėtų būti raštingas žmogus, kuris bent vidurinėje mokykloje nebuvo susipykęs su lietuvių kalba. Labiausiai akis bado elementariausios gramatinės klaidos, nes prastas ir sausas stilius dar pakenčiamas… Šioje srityje reiktų pasistengti prisiminti lietuvių kalbos taisykles, o nežinant tam tikro žodžio, kreiptis į VLKK.lt specialistes, kurios pasiruošusios atsakyti į kiekvieną protingai suformuluotą užklausimą. Lietuvoje yra labai nemažai tinklaraštį rašančių žmonių, todėl ši savybė nėra retenybė.
  • Populiarios užsienio kalbos (anglų, rusų, ispanų, kinų) žinojimas yra labai svarbus ne tik asmeniniam tobulėjimui (susipažinti su naujausiomis tos rinkos naujienomis pasaulyje, socialiniais tinklais ir t.t.), bet ir galimam tekstų parašymui ar išsivertimui. Aišku, Google automatinis vertimas yra labai geras įrankis, bet tik su lengvesnėmis kalbomis. Lietuvių kalba jam kol kas neįveikiama :(
  • SEO pagrindų išmanymas yra labai svarbu bet kuriam su interneto puslapiais dirbančiam specialistui. Lietuvoje ši sritis dar labai neišnaudota, tad pirmiesiaems rimtai žiūrintiems į SEO gali būti labai dosniai atlyginta (kalbu apie pirmas pozicijas Google su paprastais raktažodžiais). Ši sritis yra nesunkiai išmokstama, tačiau tam reiktų paskirti šiek tiek papildomo laiko, nes skaitinėti įvairius forumus ir straipsnius apie vieną ar kitą SEO reiškinį reikia laiko.
  • HTML pagrindų išmanymas yra labai svarbus tiek dedant tekstus, tiek dirbant su nuorodomis SEO srityje. Tekstas turi būti aiškus, su lentelėmis, aiškiai atskirtais paragrafais ir numeravimais. Taip jis lengviau skaitomas ir suprantamas, o SEO atžvilgiu kiekvienas paryškinimas ar teksto pakreipimas irgi kažką reiškia. Taip pat svarbu mokėti uždėti nuorodą ant paveikslėlio, paryškinti tekstą naudojant antraščių (headings) kodus H1, H2 ir H3. Nuorodos turi buti atidaromos naujame lange, ant nuorodos uždedamas pavadinimas (ALT) ir daug kitų smulkių gudrybių, kurias nesunku išmokti.
  • Bendravimas socialiniuose tinkluose yra labai svarbus sugebėjimas, kadangi reikia ne tik juos žinoti, bet ir sugebėti neįkyriai, bet įtikiamai pasidalinti įdomia informacija, kuri atvestų į prižiūrimą puslapį arba nurodytu el. paštu būtų nusiųstas užklausimas dėl galimo bendradarbiavimo. Taip pat reikia neblogai išmanyti virtualaus bendravimo psichologiją, nes bet koks „perspaudimas” gali tiesiogiai atsiliepti tos įmonės reputacijai.
  • Žingeidumas yra asmeninė savybė, be kurios neįmanoma tapti asmeniniu tinklalapio administratoriumi. Jei žmogus nenori domėtis naujomis technologijomis ir gilintis į rinką, su kuria jam tenka dirbti, rezultatų nebus. Ar žingeidumą skatina pinigai? Deja, tai natūrali savybė, kuriai pinigai įtakos neturi. Savo žingeidumą reikia skleisti kitiems, tada žmonės susidomės konkrečiais tam tikros įmonės pasiekimais.

Atlyginimas

Tiems, kam nepatinka dirbti namie, gali kur kieme įsikurti tokį mini-biurą ;)

Tiems, kam nepatinka dirbti namie, gali kur kieme įsikurti tokį mini-biurą.

Abiems stovykloms aktualus klausimas. Samdant profesionalus (įmonę) atlikti labai nesunkiai valandomis apskaičiuojamam darbui, kaina yra gana aiški - 100-200 Lt/val. + PVM 21%. Sakykime, įmonė yra gana aktyvi, didelė, jos prekinis ženklas stiprus, todėl per mėnesį reikia sugaišti 20 valandų (1 valandą per darbo dieną) administruojant puslapį. Tai yra nemaži pinigai - apie 2000-4000 litų. Neabejoju, kad su Lietuvos blogeriu galima susitarti ir už 10-20 Lt per valandą. Tai yra 200-400 lt per mėnesį. Tokia suma manyčiau tenkintų ir asmeninį administratorių. Jei jis sugebėtų aptarnauti 5 firmas kas mėnesį, jo atlyginimas (dirbant namie ar normalaus darbo metu) būtų 1000-2000 Lt. Taigi, visai padori alga + galimybė pasinaudoti aptarnaujamos firmos paslaugomis su nuolaidomis. Įmonei tai irgi nauda, nes yra galimybė gauti daugiau klientų iš asmeninio administratoriaus pažįstamų rato.

Dabar labai populiarus atsiskaitymo būdas yra barteriniai mainai. Tai atsiskaitymas už suteiktas paslaugas savo paslaugomis ar produktais, o ne pinigais. Aš asmeniškai sutikčiau nemokamai populiarinti automobilių servisą už nemokamai patvarkomus mano ratus, važiuoklę ar tepalus bei filtrus. Nedidelė maisto produktų gamybos įmonė būtų svajonių klientas (pavyzdžiui kokia Tauragės mėsinė ar Lukšių pieninė). Įmonės nuolatos nurašo tam tikrus daiktus - kompiuterius, baldus, transporto priemones ir t.t. Taigi dar viena galimybė atsiskaitymui už populiarinimo paslaugas. Ranka ranką plauna… Aišku, jei reikalingi pinigai, gautų paslaugų ar produktų neperpardavinėsi…

Atsiskaitymas už paslaugas yra susitarimo reikalas. Aišku, rekomenduotinas yra legalus atsiskaitymo būdas - autorinės sutarties pagrindu arba pagal verslo liudijimą. Aišku, tai asmeninis kiekvienos įmonės ir asmeninio administratoriaus reikalas.

Ši specialybė egzistuoja jau kurį laiką, tik nelabai viešinama, nes tai, ką dabar daro įmonių savininkų draugai su jų puslapiais pašaliniu nuo darbo metu yra laikoma „chaltūra”. Atsiskaitymo būdai irgi gal nelabai legalūs, bet jei labai norima, galima rasti būdų kaip tai daryti visiškai legaliai, neslepiant pajamų ar nenurašant išlaidų.

Tikiuosi, kitais 2010 metais tokia specialybė sulauks daugiau dėmesio, nes ji yra pats puikiausias partizaninio marketingo (guerilla marketing) pavyzdys, kai išnaudojami visi įmanomi nemokami būdai padidinti pardavimus ir populiarinti prekės ženklą.

Patiko (0)

Rodyk draugams