Sukūrus internetinę svetainę savaime kyla klausimas kas toliau. Norėdami gauti maksimalią naudą iš internetinio projekto pradedame ieškoti seo paslaugos teikėjo. Lietuvoje yra nemažai aukštos kvalifikacijos specialistų. Deja, dar yra daugiau žmonių, kurie nusprendė pažaisti avantiūrą, pasimatuodami SEO specialisto antpečius. Tad kaip atskirti profesionalą nuo šarlatano?

Žada greitus rezultatus

Taigi, seo kas tai? Tai yra svetainės pritaikymas arba nuolatinis darbas su svetaine, kuris leidžia vartotojui ją surasti vos keliais paspaudimais per „Google”, „Yahoo” ir kt. sistemas. Optimizavimas apima ne tik Jūsų svetainės auditą, bet ir konkurentų tinklalapių analizę, darbą su raktiniais žodžiais…

Natūralu, kad organinės ir profesionalios seo paslaugos reikalauja laiko. Todėl jeigu sutiktas specialistas žada per mėnesį Jums padėti užkopti į TOP trejetuką, greičiausiai, jis neturi žalio supratimo kaip tai padaryti arba naudojasi juoduoju seo. Juoduoju seo praminti nelegalūs, t.y. draudžiami veiksmai. Pastarąjį baudžia tos paieškos sistemos, o jį naudojančiųjų svetainės arba nukrenta į paieškos rezultatų gilumas, arba yra išmetamos už sistemų ribų. Kiekvienam verslui tai kvepia dideliais nuostoliais.

Siūlo plagijuoti turinį

Jeigu sutikote žmogų, kuris siūlo vieną tekstą naudoti keliose svetainėse bėkite nuo jo kuo toliau. Turinys yra seo paslaugos karalius – pagrindas. Tik originalus ir vartotojui naudingas tekstas gali atnešti naudą. Seo optimizacija yra procesas, kuriam tinkamas turinys turi didelę įtaką. Tad profesionalios seo paslaugos skiriasi nuo šarlatanų raganysčių ta plonyte, bet ryškia skirtingų požiūrių į Jūsų svetainės esamą arba būsimą turinį riba.

SEO vienintelis kanalas

Niekas negali neigti ­– seo optimizavimas yra svarbus kiekvienai svetainei. Tačiau puikių rezultatų pasiekti galima tik dirbant keliais kanalais vienu metu. Rekomenduojama seo derinti su socialinių tinklų rinkodara, remarketingu ar tradiciniais reklamos kanalais. Svarbiausia tikslinga ir efektyvi rinkodaros strategija ir pasiekti tikslai.

Nuo to, kiek rinkodaros kanalų bus naudojama seo paslaugos kaina nesikeičia.

Rekomenduoja pirkti nuorodas

Paieškos sistemų teikiamos rekomendacijos šioms paslaugoms keičiasi dažnai. Tarkim, „Google” bendrovėje periodiškai organizuojami seo mokymai. Tokios seo pamokos metu yra peržvelgiami visi pakeitimai, naujausi reikalavimai, bendros tendencijos.

Nuorodų kūrimas padidina svetainės žinomumą, tai yra išorinio optimizavimo dalis. Tačiau perkamos nuorodos greitai susekamos paieškos sistemų algoritmų. Kiekvienas žaidimas, kuris yra žaidžiamas ne pagal taisykles baigiasi greičiau nei pasiekiama pergalė. Todėl ir algoritmai tokius žaidėjus šalina iš žaidimo negailestingai.

Rodyk draugams

Turbūt dabar daugelis interneto svetainių savininkų yra girdėję ar žino, kas yra Wordpress. Tai turinio valdymo sistema, skirta paprastiems informaciniams puslapiams kurti. Ji nereikalauja gilių programavimo žinių, tačiau kai kurios funkcijos „įkandamos” tik rimtiems specialistams. O kokia situacija su el. komercijos projektais? Pasirodo, yra ir čia turinio valdymo sistemos, pritaikytos el. komercijai. Viena jų yra Prestashop.
Ji populiarumu nusileidžia Wordpress sistemai, tačiau Lietuvoje ji yra labai populiari ir naudojama gana dažnai. Priežasčių yra keletas:

  1. Nesunkiai optimizuojama ir pritaikoma vartotojų poreikiams.
  2. Tinka smulkiam ir vidutiniam verslui.
  3. Yra lietuviška versija (tai tik viena iš 60 kalbų).
  4. Nemažai nebrangių komercinių modulių (kaina svyruoja nuo 30 iki 100 eurų), kurie labai padeda vykdyti tam tikras funkcijas.
  5. Atvirojo kodo turinio valdymo sistema.

Iš šių priežasčių daugiau dėmesio reiktų atkreipti į mokamus modulius. Jie labai naudingi tada, kai standartinės nemokamos funkcijos yra nepakankamai efektyvios ar reikia specifinių sprendimų. Tada geriau sumokėti tuos 30, 50 ar 70 eurų ir pagreitinti kūrimo procesą kelis kartus. Taip bent jau dirba profesionalūs Prestashop el. parduotuvių kūrėjai, kurie turi tiek savo modulius, tiek naudojasi kitų sukurtais.
Atvirojo kodo programa (open Source) yra pakankamai lanksti, kad ją būtų galima pritaikyti patiems įvairiausiems el. komercijos projektams. Maža to, kartu su bazine versija galima pasirinkti ir keletą nemokamų dizaino šablonų. Tai reiškia, kad parduotuvę galima paleisti ir neinvestuojant didelių pinigų į dizainą. Kai kam tai trūkumas, o kai kam - didelis privalumas.
Prestashop el. komercijos sistemą pajungti gali tik profesionalai, išmanantys ne tiek programavimą, kiek pačios el parduotuvės struktūrą. Iš kur programuotojas žinos, kaip pardavinėti apatinį trikotažą internetu?.. Jis gali tik prijunti tam tikrus modulius, o pačio proceso sukurti negali. Tam reikalingas el. komercijos srityje nusimanantis pardavėjas. Būtent dėl šios priežasties ir verta samdyti Prestashop el. komercijos projektus kuriančią įmonę, o ne pusbrolį, kuris mokosi HTML 11 klasėje… Profesionalai nuo mėgėjų tuo ir skiriasi, kad jie turi motyvacijos padaryti greitai ir gerai, kad klientas turėtų realų įrankį, o ne eksperimentinį el. parduotuvės puslapį, kuriame mokysis, kaip daryti verslą. Pirkėjams reikia stabilumo ir reputacijos, o mėgėjai to duoti negali, net jei ir pats pardavėjas dar tik žengia pirmuosius žingsnius el. komercijos srityje.

Rodyk draugams

Kodėl Amazon, eBay ir Aliexpress dirba taip sėkmingai? Kodėl žmonės vis labiau patiki savo pinigus jiems, o ne vietinėms el. parduotuvėms? Kaina nėra esminis momentas, nors tai svarbus faktorius renkantis prekes. Svarbiausias minėtų trijų didžiausių el. komercijos grandų sėkmės momentas yra pirkėjų atsiliepimai.
Pirkėjų atsiliepimai apie prekę, pirkimo procesą, pristatymą ir kitus momentus paskelbti viešai turi didžiulę jėgą. Vertinimas žvaigždutėmis ar deimantais, ar karūnomis taip pat svarbu. Pagalvokite logiškai - pirksite prekę iš tos parduotuvės, kurią teigiamai vertina 95 proc. pirkėjų ar iš tos, kur vos 50 proc. įvertino teigiamai? Kaina panaši. Atsakymas akivaizdus - iš daugiau teigiamų atsiliepimų turinčios parduotuvės. Dėl šios priežasties didieji prekybos centrai neriasi iš kailio, kad nusipirkę prekę parašytumėte atsiliepimą ar paliktumėte vertinimą. Taip pat labai nenori, kad tai darytumėte, jei kyla kokių nesklandumų - siūlo privačiai išsiaiškinti, nieko neviešinant. Tai gana protingas žingsnis, nes ir keletas nepatenkintų pirkėjų gali smarkiai sumažinti pardavėjo reitingus.
Kalbame apie užsienietiškas - amerikietiškas ir kiniškas parduotuves. O kokia situacija Lietuvoje? Niekam ne paslaptis, kad Pigu.lt yra didžiausia el. parduotuvė Lietuvoje. Bet ar įsigiję prekę buvote bent kartą paprašyti įvertinti savo pirkimo procesą ir parašyti atsiliepimą? Gal kartais ir atsiuntė kokį laišką el. paštu, kuris pasimetė tarp kitų laiškų… Taip primygtinai komentarų ir atsiliepimų niekas nereikalauja. Be reikalo. Pirkėjams tai svarbu.
Pirkėjų atsiliepimus rinkti pradėjo naujas projektas evertink.lt. Šio projekto tikslas labai paprastas - surinkti pirkėjų atsiliepimus ir suteikti el. parduotuvėms patogius įrankius atsiliepimų skelbimui. Tie, kurie įsidiegė atsiliepimų modulius jau turėjo pastebėti realią naudą, nes nemažai pirkėjų užeina į evertink sistemą ir pasiskaito apie norimą parduotuvę prieš joje apsipirkdami.
Parduotuvėms irgi nauda nemaža. Be papildomos reklamos jos gauna ir atsiliepimų valdymo modulius, kurie užtikrina, kad visi klientų atsiliepimai yra kokybiški ir realūs, o ne konkurentų šantažo ir juodinimo vaisiai. Deja, ši situacija dabar gana dažna Lietuvoje, todėl objektyvi trečiųjų šalių kuriama ir palaikoma atsiliepimų programa yra kur kas patikimesnė. Pirkėjų atsiliepimai - puikus būdas taikyti remarketingo kampanijas, siūlyti nuolaidas ir akcijas lojaliems klientams, tik į tai reikia investuoti šiek tiek laiko.

Rodyk draugams

Pigu yra brangu

Skelbimai apie parduodamas prekes ar paslaugas jau nestebina nei vieno. Internete gausu nuolaidų, pasiūlymų, kuriais ne tik prekybos centrai, bet ir pavieniai asmenys bei įmonės vilioja pirkėjus apsilankyti svetainėse , elektroninėse parduodtuvėse ar tiesiog salonuose. Tikriausiai neįsivaizduojame didžiųjų prekybos centrų be nuolaidų ar akcijų. Vienos skelbia apie nuolaidas procentais, kitos taip vadinamomis nubrauktomis kainomis. Ir kitaip kliento neprisiviliosi. Šiais vartotojiškos visuomenės laikais pirkėjai tapo išlepinti ir jei lentynoje nėra “raudonos” kainos, dėmesys praslysta pro šalį, todėl nuolaidos viena už kitą rėkia garsiau. Didiesiems rinkos žaidėjams yra paprasčiau taikyti įvairias kainų mažinimo taktikas dėl didelės apyvartos. Visada sunkiau išsikovoti “vietą po saule” yra mažoms įmonėms, kurie negali sau leisti didelių reklamos biudžetų ar investuoti į įvaizdinius dalykus.

Išeitis - nemokami skelbimai?

Dažnai žmonės, norėdami surasti pigesnių ar naudotų daiktų, pavyzdžiui nusipirkti padorų, gerų metų automobilį orientuojasi į skelbimų portalų paslaugas. Jau vien paieškoje su raktiniu žodžiu nemokami skelbimai galima surasti per šimtą portalų, kurie teikia nemokamo talpinimo paslaugas. Bėda ta, kad daugelis tokių svetainių nepasižymi kokybišku turiniu, tai yra dažniausiai galima pamatyti gausiai besikartojančių skelbimų. Suprantama, jei talpinimas nemokamas, tai logika paprastėja - kam investuoti į skelbimo kokybę jei galima “užkimšti” savo pasiūlymais taip bandant perrėkti kitus, panašias paslaugas teikiančius asmenis ar parduodančius panašaus profilio prekes. Todėl kartais sunku tarp tokių publikacijų surasti reikiamą daiktą. Galima teigti, kad klientas, užsakęs skelbimą atlieka daugiau turinio užpildytojo funkciją, nei gauna naudos už sugaištą laiką.

Sprendimas - mokami skelbimai

Tarp visų google paieškoje surastų skelbimų portalų yra nedidelis procentas tokių, kurie už talpinimą prašo susimokėti. Suprantama tokios “lentos” yra kur kas kokybiškesnės savo turiniu, turi ne tik patogesnę vidinę paieškos sistemą, bet ir patobulintas galimybes naudotis daugybe funkcijų, tokių kaip skelbimų palyginimas, rūšiavimas pagal kainą, vietovę taip pat automatizuotas elektroninio pašto informavimo funkcijas. Be to patalpinusieji skelbimus klientai turi progą sekti peržiūrų statistikas bei redaguoti aprašymus ir net keisti prioritetus. Ne paslaptis. kad populiariausi skelbimų portalai turi didelį lankytojų srautą. Tai leidžia sulaukti didesnio ir peržiūrų skaičiaus , kas įtakoja ir potencialių klientų suradimo galimybę. Taip kad ketinantiems pagyvinti savo verslą, tikrai verta išbandyti pastarąjį reklamos būdą. Rinktis mokamus ar nemokamus portalus, vieningos nuomonės nėra. Internetinėje edvėje verda ginčai - kiekybė ar kokybė? Bet kuriuo atveju žodis “kokybė” nuteikia optimistiškai. Todėl gerai pasvėrus savo biudžetą ir įvertinus laiko sąnaudas, galima pasiekti neblogų rezultatų su minimaliomis išlaidomis. Tik reikia drąsos žengti pirmą žingsnį, vėliau bus tikrai lengviau. Patirtis - sėkmės kalvis!

Rodyk draugams

Kuriate savo elektroninę parduotuvę? Yra keletas svarbių dalykų, apie kuriuos galbūt nebuvote susimąstę. Juos reiktų iš karto numatyti, nors pradiniuose etapuose jie neatrodo svarbūs.

Tekstiniai puslapiai

Elektroninės parduotuvės kūrimas įsivaizduojamas kaip katalogas + krepšelis + mokėjimų sprendimas. Deja, tai ne visiškai taip. Trūksta dar vieno svarbaus momento – tekstinių puslapių. Kai visas dėmesys skiriamas katalogui, prekėms, navigacijai, siuntimui ir valdymui, tekstiniams puslapiams dėmesio pritrūksta. Tai geriausiai iliustruoja nedidelės parduotuvės, kuriose yra skyrelis „Straipsniai“. Pripažinkime, jis atrodo klaikiai. Tekstą ten galima publikuoti ir su numatytaisiais moduliais, tačiau ar jis pakankamai išvaizdus? Tekstas turi būti lengvai skaitomas, patraukti dėmesį, o elektroninėse parduotuvėse dažniausiai to trūksta.

Panaši situacija yra ir su parduotuvės tinklaraščiu. Straipsniai eina, tačiau nėra kitų tinklaraščiams būdingų atributų – kategorijų, žymų, komentarų ir t.t. Į tai reiktų dėmesį atkreipti dar kuriant elektronines parduotuves, nes vėliau viską „prilipdyti“ gali kainuoti labai brangiai.

Nukreipimo puslapiai

Rinkodaros specialistai juos dažniausiai vadina „landing page“ – puslapis, kurio tikslas – atvesti realų pirkėją. Tokie nukreipimo puslapiai naudojami AdWords reklamose, nes gali pasiūlyti lankytojui būtent to, ko reikia, o ne palikti kapstytis tarp daugybės produktų, esančių el. parduotuvėje. Elektroninės parduotuvės kūrimas turėtų apimti ir šią funkciją, kaip numatytąją, o ne kaip papildomą, kaip dabar yra. Kodėl? Todėl, kad anksčiau ar vėliau jos prireiks.

Kaip gali atrodyti tokie nukreipimo tekstai? Labai paprastai – lengvai valdomi stulpeliai, „slaideris“ ir galimybė išrūšiuoti tam tikrus produktus pagal keletą kriterijų, pavyzdžiui prekės ženklas+didžiausia nuolaida+kategorijos. Tokiu būdu galima organizuoti tam tikro prekės ženklo vienos rūšies prekių išpardavimą ir paskatinti pardavimus.

10+ būdų surinkti el. pašto adresams

Dar vienas rinkodarai skirtas įrankis. Dabar kažkur galima įvesti savo el. pašto adresą ir viskas. Taip paprastai lankytojas nesutiks užkišti savo pašto dėžutės ne visada reikalingais pasiūlymais. Reikia gudrių strategijų, kaip galima gauti el. pašto adresą:

1.       Nori toliau skaityti įdomų straipsnį – įvesk el. pašto adresą;

2.       Nori pamatyti video – įvesk el. pašto adresą;

3.       Atsisiunti el. knygą;

4.       Prenumeruoji naujienas ir tinklaraščio įrašus;

5.       Nori pakomentuoti tam tikrą straipsnį ar prekę;

6.       Nori parašyti atsiliepimą ar įvertinti prekę;

7.       Nori gauti dovanų (nuolaidų kuponas ar mėginukas);

8.       Dalyvauji konkurse;

9.       Iš anksto užsisakai tam tikrą prekę, kurios dar nėra prekyboje (prie-order);

10.   Tiesiog nori gauti naujienas ir akcijų pasiūlymus (dabar toks raginimas būna numatytas).

Kiekvienam iš šių būdų reikalingi atskiri moduliai, todėl el. parduotuvių kūrėjai turėtų iš karto numatyti, kurių iš jų reikės. Elektroninės parduotuvės kūrimas – rimtas reikalas, todėl jį kokybiškai atlikti gali tik savo srities profesionalai, pavyzdžiui, GraphicBox.lt komanda.

Rodyk draugams

Lietuvoje turbūt pastebėjote sparčiai plintančią tinklaraščių madą. Aišku, ta mada nėra visiškai nauja, bet jos suintensyvėjimas pastebimas pastaraisiais metais. Lietuvoje visus populiarius tinklaraščius galima suskaičiuoti ant rankų pirštų. Daugelis mano, kad tinklaraščių rašymas yra tik jaunimo užsiėmimas, kurie neturi ką veikti ir nori pasidalinti informacija su savo draugais. Tačiau, reikia pastebėti, kad tinklaraščio rašymas gali atneši daug naudos ir verslo savininkams, teikiantiems paslaugas.

  • Jei esate verslo savininkas, jums patartina turėti savo tinklaraštį. Aišku kai vyksta internetinės svetainės kūrimas, jūs taip vadinamą Blog‘ą įtraukite į pačia svetainę ar elektroninę parduotuvę. Tokiu būdu jūs galite susikurti nemažą skaitytojų ratą, kurie vėliau gali tapti jūsų klientais. Štai pavyzdžiui, jei prekiaujate drabužiais. Rašykite naujienas apie paskutines mados tendencijas, žarstykite patarimus kaip derinti vieną ar kitą spalvą. Visa informacija, kuri gali būti aktuali ir naudinga moterims ir merginoms.
  • Jei jūs neturite didelio verslo, tačiau teikiate kažkokią paslaugą, pavyzdžiui, manikiūro, makiažo paslaugas. Tuomet jūs galite smulkiai aprašyti kaip pasidaryti manikiūrą namuose. Parodyti visu žingsnius, reikiamas priemones pastebėta, kad žmonės bijo dalintis savo darbo paslaptimis. Jie nuogąstauja, kad jei atskleis visą informaciją niekas pas juos paslaugų nepirks. Tačiau yra visiškai kitaip. Jei plačiai aprašote savo darbo specifiką žmonės pamatys, kad esate profesionalas savo srityje, turite daug naudingų žinių. Todėl nebijokite, klientų turėsite daug daugiau nei šiandien. Daugeliui žmonių tikrai nerūpi pavogti jūsų paslaptis, jiems rūpi, kad gautų kokybišką paslaugą. Ir kaip jūs manote, kurį variantą rinksis klientas, ar tą kuriame pateikiama daug informacijos, ar tiesiog perskaitęs paprastą skelbimą, kuriame parašyta apie paslaugą.

Kiek laiko skirti tinklaraščio rašymui?

Patariame, kad naujienos būtų skelbiamos bent kartą per savaitę. Jei naujienas skelbsite labai retai jūsų tinklaraščio skaitomumas gali būti labai mažas. Juk kokį skaitytojų ratą galite turėti, jei mėnesį neįdedama nauja informacija. Klientas vieną dieną užsukęs ir neradęs nieko naujo, antrą kartą jūsų tinklaraščio neaplankys.

Ką rašyti savo tinklaraštyje?

Pirmiausia nuspręskite kokio pobūdžio ir kokios srities bus jūsų tinklaraštis. Jei bus apie kelionės, tai straipsniai turėtų būti talpinami tik apie kelionės. Jei rašysite ir apie keliones, ir apie maisto gaminimą, ir apie madą, jūs neturėsite ištikimo skaitytojų rato. Todėl pasirinkite jums labiausiai patinkančią sritį, kurią geriausiai išmanote, apie kurią galėtumėte duoti daugiausiai patarimų ir pradėkite rašyti.

Rodyk draugams

Internetinio verslo kūrimas pradedamas nuo internetinės svetainės sukūrimo arba įsigijimo. Profesionaliai sukurta internetinė svetainė užtikrina, kad interneto vartotojams lankytis internetiniame puslapyje bus tikrai patogu, ir čia norėsis sugrįžti dar ne vieną kartą.  Taigi, svetainiu kurimas yra iš tiesų svarbus žingsnis, ir šį darbą vertėtų patikėti specialistui.

Neretai yra teiraujamasi, kokia gali būti internetinės svetainės kūrimo kaina, ir tai paprastai priklauso nuo kliento poreikių. Gali būti kuriami reprezentaciniai internetiniai puslapiai, kuriuose yra skelbiama svarbiausia  įmonės informacija bei naujienos, ir taip pat gali būti kuriamos internetinės parduotuvės, kuriose klientai galėtų patogiai ir greitai apsipirkti.

Internetinių svetainiu kurimas susideda iš kelių etapų, tad tai, koks bus svetainės kūrimo terminas, priklausys nuo internetinės svetainės sudėtingumo. Sukurti reprezentacinį puslapį visada galima greičiau nei internetinę parduotuvę, taigi,  terminas priklausys nuo  jūsų poreikių. Dėl konkretaus internetinės svetainės sukūrimo termino susisiekite su specialistais: visada galima susitarti dėl palankiausio termino.

Internetinių svetainiu kurimas apima turinio valdymo sistemą, internetinės svetainės dizainą, svetainės struktūros išdėstymą, ir, jei yra poreikis, internetinės svetainės pritaikymą išmaniesiems įrenginiams (planšetiniams kompiuteriams ir mobiliesiems telefonams). Kiekvienas žingsnis kuriant internetinę svetainę yra labai svarbus,  todėl apgalvokite, koks turėtų būti internetinės svetainės valdymas, dizainas bei puslapio elementų išdėstymas: jei apsispręsti yra sunku, internetinėje erdvėje rasite pakankamai nemažai svetainių pavyzdžių, ir tai padės jums paprasčiau nuspręsti, koks turėtų būti jūsų internetinis puslapis. Net ir tuomet, jei nesate pažengę interneto vartotojai, specialistai pasirūpins, kad jums valdyti internetinį puslapį būtų paprasta bei patogu, ir įvairius atnaujinimus internetiniame puslapyje galėsite atlikti per tikrai trumpą laiką.

Statistika rodo, kad internetinių svetainių lankomumas priklauso ne vien tik nuo jų turinio, bet ir nuo svetainės elementų išdėstymo bei internetinės svetainės dizaino patrauklumo. Svarbu yra tai, kad interneto vartotojas puslapyje nesunkiai galėtų rasti, ko ieško, ir tai nepareikalautų daug pastangų. Internetinio puslapio dizainas – tai taip pat svarbus svetainės elementas, nes tuomet, jei spalvos ir nuotraukos pernelyg rėš akį, tikėtina, kad svetainėje interneto vartotojai ilgai neužsibus.

Galima rasti nemažai skelbimų, kuriuose yra siūloma įsigyti jau sukurtą internetinę svetainę. Toks pasirinkimas gali pasiteisinti tuomet, jei norite kuo greičiau turėti sukurtą internetinį puslapį, tačiau įsigyta internetinė svetainė gali nepatenkinti tam tikrų individualių poreikių. Užsakomas svetainių kūrimas visada atitinka kliento poreikius, nes kiekvienas etapas yra atliekamas išsiaiškinus kliento lūkesčius. Jei užsisakysite internetinę svetainę, kuri bus sukurta individualiai jums, žinoma, teks kiek palaukti, tačiau tai daryti tikrai verta – juk svetainė bus būtent tokia, kokios ir tikitės. Išskirtinis internetinis puslapis, kuris bus patrauklus lankytojui, galės garantuoti jūsų verslo sėkmę, kad ir kokia veikla užsiimtumėte.

Rodyk draugams

Internete apie trečdalis visų puslapių sukurta naudojant Wordpress turinio valdymo sistemą. Kodėl jūsų puslapio nesukūrus su šia populiariausia pasaulyje TVS?
Pateiksime keletą faktų, kurie padės lengviau apsispręsti…

Wordpress sistema yra nemokama. Tai reiškia, kad ja gali naudotis visi, kas tik nori - nereikia mokėti už jokius atnaujinimus. Šios sistemos kūrėjai nieko neuždirba, tačiau neatlygintinai ją tobulina… Paklausite, kodėl tada kūrėjams reikia mokėti? Geras klausimas. Atsakymas labai paprastas - už laiką, kurį programuotojas sugaišta įjungdamas nemokamą Wordpress sistemą ir parenka specialias funkcijas. Kartais jam tenka kai ką programuoti, prirašyti papildomų eilučių kodo, todėl kūrėjams ir mokama už nemokamos sistemos įdiegimą.

Ar gali būti nemokamas ir dizainas? Tikrai taip, gali. Aišku, jis bus gana šabloniškas, tinkamas paprastam informaciniam puslapiui. Kartais gali kilti sunkumų su tam tikromis funkcijomis, tačiau nemokamas dizainas gali būti. Aišku, rekomenduojama išsirinkti nebrangų mokamą dizainą. Jis kainuoja 50-70 eurų, todėl nėra neįkandamas. Vėl nupirkus dizainą, gali tekti pakloti šiek tiek daugiau, nes programuotojui ar net dizaineriui gali tekti papildomai padirbėti prie nupirkto dizaino, kuris nėra pritaikytas jūsų verslo specifikai ir tinka viskam.

Interneto puslapių kūrimas su Wordpress sistema trunka trumpiau. Taip yra todėl, kad nereikia kelių mėnesių kurti ir derinti dizaino. Kitas momentas - funkcionalumas. Kūrėjai atmintinai žino geriausias funkcijas turinčius įskiepius, kurie ir sudaro visą Wordpress sistemos esmę. Jiems reikia vos kelių valandų juos surinkti ir išbandyti suderinus. Ar galite pasirinkti juos patys? Viską galima atlikti pačiam, bet nėra jokių garantijų, kad viskas veiks taip, kaip tikėjotės, ar puslapio struktūra nesugrius dėl vieno nepatikrinto įskiepio.

Saugumas? Jei JAV valstybinių institucijų tinklalapiai sukurti su Wordpress vis dar veikia, reiškia saugumas yra pakankamai geras. Aišku, tam reikalingi tam tikri įskiepiai ir funkcijos, SSL sertifikatai, padidintas duomenų šifravimas ir kitos priemonės. Saugumas daugelio Wordpress kritikų yra metamas, kaip didžiausias koziris, tačiau paprastoms svetainėms su tuo problemų nekyla. Saugumas prasideda nuo to, kad prisijungimo vardas nebūtų „admin” ar „administrator”, o slaptažodis - „123456″ arba „jonas123″.

Vienas iš didžiausių pliusų Lietuvoje yra tai, kad VISI programuotojai gali dirbti su Wordpress. Tai reiškia, kad nesvarbu, kas jums padarė puslapį ir ar palaikote kontaktus su tais žmonėmis. Bet kas kitas, išmanantis Wordpress galės jį atnaujinti ir pridėti naujų funkcijų. Lietuvoje tai labai aktualu, nes programuotojų trūkumas ir jų migracija į užsienyje sukelia nemažai problemų interneto puslapių savininkams. Interneto puslapių kūrimas turi būti savininkų rankose, o ne programuotojų, kaip buvo iki šiol.

Pasvarstykite prieš kurdami savo tinklalapį. Ar tikrai verta investuoti į komercinę niekam nežinomą TVS, ar rinkis visiems žinomą Wordpress? Į šiuos klausimus teks atsakyti jums patiems. Galime tik patvirtinti, kad tie, kurie pasirinko Wordpress - nesigaili.

Rodyk draugams

Šiuolaikinį vartotoją nustebinti nėra lengva. Gal… seksu? Juokaujate? Seksas praeina pro akis lygiai taip pat, kaip vaikams pro ausis praeina mamos prašymas plautis rankas prieš valgį… Interneto reklamoje reikia ieškoti naujų būdų patraukti dėmesį, ir, atrodo, toks būdas jau yra ir Lietuvoje. Tai virtualus turas - interaktyvus įskiepis į puslapį, kuriame galima vaikščioti virtualiai ir apsižiūrėti patalpas ar tam tikras vietas bet kokiu kampu. Norite pasižiūrėti, kokios spalvos lubos, koks šviestuvas kabo? Prašom. Net grindis galite pamatyti, jau nekalbant apie vaizdą iš patalpų vidurio.

Virtualus turas stebina puslapių lankytojus keliais aspektais:

1.       Informacijos kuklumu. Reklamoje įprasta, kad informacijos turi būti daug, ji turi kviesti, siūlyti, kartais net grasinti. Virtualiame ture viso to nėra, nes pats faktas, kad jūs lankotės tokios įmonės patalpose jau reklamuoja tam tikrą prekės ženklą.

2.       Skirtingų reklamos priemonių suderinimu. Virtualiame ture gali būti ir tekstas, ir nuotraukų galerija, ir YouTube video klipas, ir nuorodos į socialinius tinklus ar pagrindinį puslapį, ir net diktoriaus balsas, pasakojantis, ką įmonė gali pasiūlyti. „Viskas viename” - taip mėgstama frazė buitinės chemijos priemonių reklamose…

3.       Galimybėmis virtualius turus įdiegti keliuose skirtinguose puslapiuose. Norite parodyti kažkieno virtualų turą draugams? Įsidėkite jį į savo tinklaraštį nukopijavę nedidelė iframe kodą ir viskas. Taip reklama gali plisti neprognozuojamai, tad virtualus turas gali būti ir virusinis.

Kokia nauda įmonėms, kurių puslapiuose atsiranda tokie virtualūs turai? Iš statistikos pusės, puslapio lankytojas užsibūna pačiame tinklalapyje labai ilgai. Tai reiškia, kad aplink turą esančios erdvės privalo patraukti dėmesį ir paskatinti lankytoją tapti klientu.

Taip pat didelė nauda tiems, kurie turi ką parodyti. Paprasta situacija - restoranas užmiestyje, kuris atrodo įspūdingai, bet yra toli nuo miesto, tad lankytojų jame nedaug. Su virtualiu turu, tinklalapio lankytojai galėtų susidaryti kur kas aiškesnį vaizdą apie restorano interjerą, o tai paskatintų juos apsilankyti kur kas labiau, nei tuščios frazės „ramioje ir jaukioje aplinkoje…”. Ramumą ir jaukumą nuotraukos perteikia sunkiai, tačiau virtualus turas tą tikrai gali.

Virtualūs turai atsirado gana neseniai, todėl jų dar nedaug kas turi. Tai puikus būdas pasipuikuoti ir prieš klientus, ypač, kai jų kaina vos 900 litų (3Dturas.lt duomenimis). Ar jie tinkami kiekvienai įmonei? Tikrai ne, tačiau kai kurioms tai vienas iš efektyviausių būdų reklamuotis.

Rodyk draugams

SEO profesionalai pasigedo vieno svarbaus žmogaus SEO rinkoje. Tai Matt Cutts - Google kovos su interneto šiukšlėmis komandos vadovas. Kur jis dingo? Kodėl nebematome jo šaunių video klipų?

Liepos pradžioje Matt Cutts savo tinklaraštyje, Twitteryje ir Google+ paskyroje parašė, kad išeina atostogų. Tiksliau jis tai pavadino ne atostogomis o laikinu pasitraukimu. Iš atostogų bet kada galima žmogų atšaukti, priversti jį padirbėti pora dienų per atostogas arba bent jau privalomai tikrinti paštą, kad esant skubiam reikalui būtų galima su juo susisiekti. Nė vienas iš šių dalykų Matt‘ui nėra aktualus, nes

  • Jis netikrina darbinio el. pašto;
  • Neatsakinėja į darbinius užklausimus per socialinius tinklus;
  • Jo nebus iki spalio mėnesio.

Liepos pradžioje apie savo sprendimą laikinai pasitraukti, palikti kompaniją, parašė savo tinklaraštyje ir paaiškino savo motyvus. Anot jo, jis norėjo skirti daugiau laiko savo žmonai, su kuria šiais metais atšvęs 15 metų vestuvių sukaktuves. Jokių kitų motyvų jis nepateikė, tačiau akivaizdu, kad Mattui reikia ilgesnių atostogų, nei 1 mėnuo.

SEO verslo pasaulyje ši žinia buvo priimta dvejopai. Vieni sveikino Matt‘ą ir jo pasirinkimą, laikydami tai stiprios valios ir atsidavimo ženklu. Kiti sunerimo dėl tiesioginių Matt‘o darbų, kuriuos jis daro Google - kuria įvairius paieškos variklio atnaujinimus, kurie padeda „atskirti grūdus nuo pelų” paieškoje, kitaip sakant - automatiškai išgaudyti šiukšles ir nubausti šiukšlintojus (spamerius). Nors pats M. Cutts‘as patikino, kad jo komanda yra patikimose rankose, SEO užkulisuose juokaujama, kad iki spalio jokių atnaujinimų nebus. Tačiau taip neįvyko ir rugpjūtį buvo paleistas lokalios paieškos atnaujinimas, gavęs pavadinimą Pigeon - „Balandis” (jį sugalvojo ne Google!).

Kuo ypatingas Matt Cutts lietuviškam SEO?

Lietuvos rinkai tiesiogiai Matt Cutts priekaištų neturi. SEO paslaugos čia nėra multimilijonis verslas, todėl jis pats žinomas tik nedidelei grupelei žmonių. Žmonės, kurie domisi SEO yra matę keletą video, kur Matt Cutts atsako į skaitytojų klausimus. Kartais kai k uriuos klausimus jis užduoda ir pats.

Matt Cutts lietuvių SEO specialistams yra vienas iš pagrindinių patikrintos ir teisingos informacijos šaltinis. Informacijos, kuria galima tikėti, nes tai yra vienas iš atviriausių žmonių Google. Nepaprasta charizma, malonus pasakojimo būdas pritraukia milijonus žiūrovų iš viso pasaulio. Dėl to lietuviai „SEOšnikai” jį taip mėgsta.

SEO paslaugos teikiamos nebūtinai atsižvelgiant į jo reikalavimus, todėl reiktų pasigilinti, ar paslaugų teikėjas tikrai žino oficialią Google poziciją vienu ar kitu klausimu.

Rodyk draugams


© 2020 Apie bele ką (kaip įprasta Lietuvoje) | Dizainas Windows Vista Administration | Susikurk savo blogą BLOGas.lt